A legjobb, ami az országgal történhetett, hogy a Malév kikerült a rendszerből; a légitársaság nem működött hatékonyan, és csak az adófizetők pénzét emésztette. Helyette ma magasabb színvonalú szolgáltatásokat és alacsonyabb árakat kínálnak a hazánkban is jelen lévő szolgáltatók – mondta a Lánchíd Rádió Szaldó című műsorának adott interjújában a Wizz Air vezérigazgatója. A tegnap sugárzott beszélgetésben Váradi József kifejtette: a számok azt igazolják, hogy a Malév-csőd egyértelműen az ország hasznát szolgálta; az azóta eltelt négy esztendőben bebizonyosodott, hogy a feladatot jobb szolgáltatási színvonalon és olcsóbban képesek ellátni más légitársaságok, amit az is igazol, hogy a Budapest Airport forgalma dinamikusan növekszik, tavaly egész évben már meghaladta a 10 millió főt. A diszkont-légitársaság alapírója úgy véli, hogy az általuk – és más diszkontlégicégek által – szállított utasok nagyobb mértékben járulnak hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez, hiszen míg a Malév évi hárommillió utasa jórészt csak átszállt Budapesten, és legfeljebb egy kávé árával járult hozzá a nemzetgazdasághoz, a fapados társaságok két pont között szállítják az utasokat, azaz a Budapestre érkezők jellemzően hosszabb időt töltenek és több pénzt költenek az országban.
A Wizz Air vezérének szavai szerint az egységes uniós légiforgalmi piac létrejöttével megváltozott a nemzeti légitársaság fogalmának jelentése. Ez korábban – mutatott rá – azt jelentette, hogy mely társaság használhatta egy adott ország repülési jogait. Szabadpiaci körülmények között azonban már azon van a hangsúly, hogy egy légitársaság milyen módon kötelezi el magát egy adott ország mellett. – Magyarországon a Wizz Air tevékenységét meg sem közelíti egyetlen más légitársaságé sem. A hazai piac 30 százalékát a Wizz Air fedi le, hatvan úti célra repülünk, több ezren dolgoznak a társaságnak – sorolta Váradi József, megjegyezve: uniós csatlakozásunk óta jelentős változás, hogy a nemzeti cégeket felváltotta az európai társasági modell mint jogi és üzleti struktúra.