Kérdésessé vált a Media Markt és a Tesco tervezett összefonódása

Meghiúsulhat a Tesco és a Media Markt nemrégiben bejelentett összefonódása, amelynek során kilenc hipermarket belső eladóterében elektronikai termékeket kínáló, önálló üzletrészeket alakítanának ki — tudta meg a Magyar Nemzet. Közigazgatási forrásból úgy értesültünk: bár a versenyhivatali jóváhagyást már megkapta a két multinacionális vállalat, a plázastoptörvény alól felmentést adó szakértői bizottságnál eddig nem kezdeményezték az engedélyezési eljárást.

2019. 02. 21. 5:45
Kilenc áruházban építenének ki önálló üzletrészeket Fotó: MTI/Krizsán Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Önmagában nem elegendő a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyása ahhoz, hogy a Media Markt műszaki áruházlánc üzletrészt alakítson ki kilenc Tesco-hipermarket elektronikai részlegén. Az átalakításokhoz ugyanis a plázastoptörvényként ismertté vált, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló jogszabály alól felmentést adó szakértői bizottság hozzájárulása is szükséges. A plázabizottsághoz azonban eddig nem érkezett kérelem az összefonódásról tavaly október elején született bérleti keretszerződéssel kapcsolatban. Ezért egyelőre kérdés, hogy megvalósulhat-e egyáltalán minden Tesco-áruházban a tervezett belső átalakítás – értesült a Magyar Nemzet.

A versenyhatóság január végén közölte: a Media Markt Retail Coopera­tion Kereskedelmi Kft. által kezdeményezett eljárásban megállapították, hogy a műszaki, szórakoztató elektronikai eszközöket kínáló áruházlánc azon szándéka, hogy a hosszú távú bérleti szerződés szerint kilenc Tescóban teljes mértékben saját kézbe veszi a műszaki cikkek értékesítését, nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt az érintett piacokon.

Az összefonódás a kereskedelmi vállalatok tervei szerint azzal jár, hogy egy budapesti, illetve egy veszprémi, egy győri, egy soproni, egy bajai, egy esztergomi, egy szekszárdi, egy dunaújvárosi, egy kaposvári és egy tatabányai Tesco-hipermarket eladóterén belül szakosított boltokat (úgynevezett shop-in-shopokat) építenek ki, amelyeket a továbbiakban a Media Markt üzemeltetne önállóan.

A plázákra vonatkozó szabályok tavaly augusztusban úgy módosultak, hogy immár nem csupán a 400 négyzetméternél nagyobb bruttó alapterületű kereskedelmi építmények felépítéséhez van szükség szigorú eljárásra, hanem az olyan átalakításokhoz is kell a plázabizottság felmentése, amelyekhez egyébként nem szükséges külön építési engedély.

Kilenc áruházban építenének ki önálló üzletrészeket
Fotó: MTI/Krizsán Csaba

A vonatkozó rendelkezés szerint ugyanis ha módosul egy már meglévő építmény, helyiség alaprajzi elrendezése, például belső válaszfalat bontanak le, térelválasztókat helyeznek át vagy más hasonló beavatkozást hajtanak végre, akkor a miniszterek által delegált bizottsághoz kell fordulni. A szakértők mérlegelik az egyes kérelmek környezetvédelemre, vidékfejlesztésre, épített környezetre és a környéken már működő más kereskedelmi építményekre gyakorolt várható hatásait, és ennek alapján döntenek a plázastop alóli felmentésről.

– Eljárást még nem kezdeményeztek az érintett felek. A bizottság azonban az eddigi információk alapján megvizsgálta az ügyet, és megállapította, hogy kérdéses a tervezett átalakítások sorsa – jelezték közigazgatási forrásaink.

Megkérdeztük a Tescót, hol tart a folyamat. Azt közölték: jelenleg zajlik a Media Markt-polcok elhelyezése a Tesco Pesti úti áruházában, ahol a Media Markt árusítóhely február 28-tól fogadja a vásárlókat. A műszaki eszközöket kínáló kereskedelmi cég már megkezdte a munkatársak toborzását. – A Tesco és a Media Markt minden szükséges engedéllyel rendelkezik az együttműködés elindításához – szögezte le a lánc sajtóosztálya.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.