Az amerikai Kraft Heinz, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége – amely talán a ketchupjáról a legismertebb – 12,61 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet egy egyszeri tétel, 15,4 milliárd dollár értékleírás miatt. A távirati iroda tegnapi beszámolója értelmében a cég részvényarányos vesztesége 10,34 dollár lett, 2017 utolsó három hónapját nyolcmilliárd dollár, részvényenként 6,52 dollár pluszban zárta az amerikai vállalat. A tavalyi utolsó negyedévben az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 84 cent lett, kisebb a szakértők által várt 90 centnél. Az élelmiszeripari cég mintegy harmadával, 40 centre csökkentette az egy részvényre jutó osztalék összegét.
A Kraft Heinz a tavalyi évet 10,2 milliárd dollár mínuszban zárta, míg egy évvel korábban 11 milliárd dollár profitja keletkezett. A cég tavalyi forgalma 26,26 milliárd dollárra nőtt a 2017. évi 26,1 milliárd dollárról. A H. J. Heinz élelmiszeripari vállalat és a Kraft Foods Group 2015-ben olvadt össze. Az egyesített Kraft Heinz vállalatban a Heinz részvényeseinek 51 százalékos tulajdonrésze lett, a maradék 49 százalék a Kraft részvényeseihez került.
A tegnapi piacnyitás Amerikában további esést hozott a vállalat részvényárfolyamában, a tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben a Kraft Heinz árfolyama csaknem húsz százalék mínuszban állt.