Egyre erőteljesebb a nagyobb értékű tartós iparcikkek, bútorok, műszaki cikkek forgalmának növekedési üteme – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek.
A kiskereskedelmi forgalom a válság után 2013 második felétől indult növekedésnek, de a nem élelmiszer-termékek közül először a kisebb értékűek, például a ruházati cikkek, kisebb háztartási felszerelések iránt élénkült meg az érdeklődés. A háztartások pénzügyi helyzetének fokozatos erősödésével kerültek egyre jobban előtérbe a nagyobb értékű termékek – fejtette ki.
Már harmadik éve nő 10 százalék feletti ütemben a havi bruttó átlagkereset Magyarországon, emellett a lakásépítések felfutása is erősíti a fogyasztást – mutatott rá a szakember.
Az OKSZ főtitkára úgy látja, hogy a kormányzati intézkedések, a családi otthonteremtési kedvezmények kibővítése tovább erősítik a lakáspiacot, ami „húzza” majd az ehhez kapcsolódó termékek iránti keresletet is.
Az Ikea kétszámjegyű növekedést ért el Magyarországon az utóbbi öt pénzügyi évben, ebben az időszakban árbevétele összesen 82 százalékkal emelkedett – közölte a lakberendezési vállalat az MTI megkeresésére. A társaság szerint a növekedés oka a lakberendezési termékek iránti töretlen érdeklődés, illetve az ingatlanpiaci pörgés.
Az Ikea nettó árbevétele 23,3 százalékkal, 75,5 milliárd forintra nőtt a 2017. szeptember 1-től 2018. augusztus 31-ig tartó 2018-as pénzügyi évben az előzőhöz képest. A 2017-es pénzügyi évben 61 milliárd forint volt a nettó árbevétel, ami 14 százalékos növekedés, a 2016-os pénzügyi évet 53,8 milliárd forint nettó árbevétellel zárták, ami 14,5 százalékkal haladta meg az előző évit, a 2015-ös pénzügyi évben pedig 47 milliárd forint nettó árbevételt értek el, 14,6 százalékkal többet a korábbinál.
Az utóbbi évek adatai alapján a márciusi és az áprilisi forgalom szinte teljesen egyezik, mindkét hónap körülbelül 7 százalékát, összesen 14 százalékát teszi ki az éves forgalomnak. Jelentős emelkedést augusztustól decemberig tapasztalnak. A tavaszi hónapokban a szezonális termékek, például a kültéri bútorok iránt nő meg a kereslet. Erre az időszakra sokan időzítik felújításaikat, a konyha és a nappali a két kiemelt terület, a megvásárolt termékek többsége az étkezés, pihenés, otthoni tartózkodás, tárolás köré csoportosul – jelezte az Ikea.