Ceglédről is négy sávon Budapestre

Közel áll a befejezéshez az utolsó, fővárosba vezető kétszer egy sávos főút négysávossá szélesítése: év végéig elkészül az M4-es új, településeket elkerülő nyomvonala Ceglédig. A folytatásban a magyar—román országhatárig több helyen zajlik a munka.

2019. 04. 28. 6:45
Kis szakaszokban épül a román határig tartó autópálya Fotó: Máthé Zoltán Forrás: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év végére az összes főközlekedési út immár négy sávon éri majd el az M0-st: az utolsó kétszer egy sávos út, a 4-es új, településeket elkerülő nyomvonalon Vecsés és Ceglédbercel között nyárra megkapja a teljes burkolatot, és az év végéig átadják a forgalomnak. Az M4-es bővítésének a gondolata nem új, az első 12 kilométeres darabját már 2005 decemberében átadták, ez a rövid szakasz Vecsést és Üllőt elkerülve a 4-es főúthoz vezet.

De bármilyen rövid, így is az egyik legforgalmasabb autópályánk, legalábbis azon a néhány száz méteren, amely a vecsési csomópont és a Ferihegyi kihajtó között található. A maradék 11,5 kilométeren sokan csak akkor autóznak végig, ha elvétik a reptéri felüljárót. Ez hamarosan megváltozik, hiszen a Magyarépítők.hu értesülései szerint a gyorsforgalmi pálya 60, a hidak 70 százalékos készültségben vannak. Ha minden a tervek szerint megy, akkor nyáron elkészül az út, és az átadásig már csak a forgalomtechnikai elemeket, vadátjárókat, pihenőhelyeket kell elkészíteniük a kivitelezőknek.

Az M4-es gyorsforgalmi a 4-es számú főúttal párhuzamosan, de a településeket keletről elkerülve épül. Az Üllő és Cegléd közötti 44 kilométeres távból most az Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométeren dolgoznak a munkagépek, ugyanis Ceglédbercel és Cegléd között már elkészült a 8,1 kilométeres rész, és azt a múlt télen forgalomba is helyezték. A gyorsforgalmi út Albert­irsa és Cegléd közötti 14,4 kilométeres, második szakaszán négy külön szintű csomópontot alakítanak ki, egy meglévő felüljárót kiszélesítenek és egy meglévő aluljárót felújítanak. A projekt részeként négy új aluljáró épül, valamint Ceglédnél egy meglévő töltőállomást komplex pihenővé alakítanak át.

Kis szakaszokban épül a román határig tartó autópálya
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Az M4-es fejlesztése nem áll meg Ceglédnél. Tavaly tavasszal megkezdődtek a kivitelezési munkálatok a Cegléd és Abony közti útvonal 17,6 kilométeres szakaszán, a munka itt jelenleg húszszázalékos készültségben van. A fejlesztés Abony közeli utolsó szakaszát 2020-ban avatják fel, de ez év nyarán egy hat kilométeres szakaszon megindulhat a forgalom. A szintén megvalósulás előtt álló, Szolnokot elkerülő Abony–Törökszentmiklós huszonhét kilométeres szakasz tartalmaz majd egy Zagyva- és egy Tisza-hidat, valamint számos műtárgyat, illetve felüljárót. A Törökszentmiklós és Püspökladány közötti hatvanöt kilométeres szakasz nyomvonala is ismert már, és az is biztos, hogy hat csomópont, két komplex és két egyszerű pihenő épül ki majd itt.

A Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig létrejövő M4-es Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának 4,5 kilométeres első ütemét tavaly decemberben átadták. A 26,5 kilométeres második ütem munkálatai jövőre fejeződhetnek be.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.