A bérharc ösztönzi váltásra az alkalmazottakat

Az előző év azonos időszakához képest összességében 17 százalékkal többen jelentkeztek álláshirdetésre az első negyedévben.

Magyar Nemzet
2019. 05. 04. 14:34
Többeknek csábítóbb lehetőség a vendéglátás Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A munkaerőhiány által leginkább érintett ágazatokban is nőtt az álláskeresési kedv egy év alatt – derül ki a Profession.hu elemzéséből. Az előző év azonos időszakához képest összességében 17 százalékkal többen jelentkeztek álláshirdetésre az első negyedévben. Sokan a magasabb fizetés miatt döntenek a váltás mellett.

A felmérés szerint adminisztrációs munkakörbe 31 százalékkal, fizikai munkakörbe 13 százalékkal többen jelentkeztek idén az első negyedévben. Kiemelkedő volt a munkakeresési kedv a vendéglátásban: 44 százalékkal nagyobb arányban keltették fel az ilyen típusú állások a jelentkezők érdeklődését, mint egy évvel korábban. Szintén jócskán nőtt a szakmunkás munkakörbe jelentkezők száma: 2019 első negyedévében 43 százalékkal többen kerestek ilyen jellegű állást. A kategórián belül a legnagyobb emelkedés a bolti eladóknál, a gépjárművezetőknél és a raktárosoknál történt. A szakmunkákban elhelyezkedők 63 százaléka jellemzően akkor keres állást, miután az előző munkahelyén felmondott.

Többeknek csábítóbb lehetőség a vendéglátás
Fotó: Bach Máté

Az állásportál összegzése szerint régóta várták a szakemberek, hogy az IT-szektorban megugorjon a munkára jelentkezők száma. Úgy tűnik, elkezdődött ez a folyamat. Összesen 26 százalékkal többen pályáztak meg állást ezen a területen, mint egy évvel korábban. A vizsgált időszakban az IT-szektorban a projektmenedzseri, a tesztelői és a rendszerintegrátori munkakörök voltak a legnépszerűbbek.

Nemcsak az állásokra jelentkezők száma emelkedett, hanem a hirdetést feladó cégeké is, három százalékkal. Budapest és Pest megye után Fejér, Borsod és Hajdú-Bihar volt a legaktívabb. Utóbbi kiemelkedik: 11 százalékkal több hirdetést adtak fel a múlt év azonos időszakához képest. A Profession elemzése szerint ugyanakkor valószínűsíthető, hogy ez az adat még nem magyarázható a debreceni BMW-gyár hatásával.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.