Nem erőssége a lakosságnak a számtan

Az idei középszintű matematikaérettségi egyik szöveges feladatának megoldása, amely a megtakarításról szólt, akár a felnőttlakosság egy részének is nehézséget okozna.

Magyar Nemzet
2019. 05. 20. 14:15
Digitális eszközökkel nagyobb a tanulási kedv Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei, átlagosnál nehezebbnek bizonyult középszintű matematikaérettségi egyik szöveges feladatának megoldása, amely a megtakarításról szólt, akár a felnőttlakosság egy részének is nehézséget okozna – állapította meg az OTP Bank a legutóbbi öngondoskodási indexe alapján.

A pénzügyi szakemberek úgy tapasztalják: a magyar lakosság jelentős része az érettségi ominózus feladatainál egyszerűbb matematikai műveletekkel sem boldogul könnyen.

Tesztjükben öt egyszerű, fejben is elvégezhető pénzügyi számítást végeztettek el felnőtt bankszámla-tulajdonosokkal, ezek közül a válaszadók átlagosan 3,6-ot tudtak elvégezni helyesen.

Az öngondoskodási index részét képező, komplex pénzügyi írástudás mutató szerint – amely a lakosság pénzügyi ismereteit több szempontból vizsgálja – a magyarok pénzügyi tudása tehát legfeljebb egy „erős közepesnek” mondható.

Digitális eszközökkel nagyobb a tanulási kedv
Fotó: Havran Zoltán

Azonban nemcsak matematikai, hanem pénzügyi edukációra is szükség van – közölték a bank szakértői, mivel a mérés alapján egy átlagos magyar felnőttnek nemcsak a számtani sorozatokkal, hanem a fogalmakkal is meggyűlne a baja.

Kiderült az is, hogy az alapismeretek hiánya egészen régi időkre nyúlik vissza, mivel a bank által megkérdezettek 72 százaléka saját bevallása szerint az általános vagy középiskolában nem kapott semmilyen pénzügyi edukációt.

Haladnak a diákok

Újabb mérföldkőhöz érkezett az iskolai keretek között történő pénzügyi ismeretterjesztés.

A Pénziránytű Alapítvány – összhangban a stratégiájával – elkészítette az Iránytű a pénzügyekhez című tankönyvének teljes digitalizálását.

Így a középiskolás diákok a hétköznapokban szükséges alapvető pénzügyi-gazdasági ismereteket már e-learning tananyag formájában is elsajátíthatják – jelentette az alapítvány.

A pedagógusok és diákok számára ingyenesen elérhető e-learning rendszer innovatív tankönyvfejlesztési tevékenység eredménye, amelynek révén már több mint 200 ezer diák tanulhat a Pénziránytű gazdasági ismereteiből.

Az elkészült e-learning platform hozzájárul az élményalapú tanuláshoz, a már eddig is gyakorlat­orientált tananyagot élvezhetőbbé, a fiatalok számára vonzóbbá teszi.

A felhasználók számos interaktív lehetőséggel találkoznak: önellenőrző tesztek, tanulást segítő problémafelvetések, értelmező animációk könnyítik meg a munkát.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.