időjárás 15°C Szimonetta 2021. October 28.
logo

A Z generáció saját céget indítana

Magyar Nemzet
2019.06.20. 07:20

A közösségi média, azon belül is a Face­book az a felület, amelyen keresztül a Z és az Y generáció tagjai a legtöbb információt kaphatják az álláskereséssel kapcsolatban. A Budapesti Metropolitan Egyetem (Metu) és a Senti­One social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatása a teljes magyar nyelvű, publikus internetes tartalmakat lefedve mérte fel a témához kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát.

A Facebook ezen a téren messze megelőz minden más oldalt: a 2018 és 2019 márciusa közötti időszakban csaknem 2,3 millió említést regisztráltak a felületen az olyan kulcsszavakra, mint az állás, a pályakezdő, a vállalkozás, a gyakornok, a multi vagy a munkahely. Kifejezetten népsze­rűek azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startupkultúra pozitív oldalát mutatják be.

Ez alátámasztja a Metu kutatását, amely szerint a multinacionális vállalatok népszerűek a fiatalok körében, ám a válaszadók közel negyven százaléka szívesen kezdené karrierjét startupnál, vagy akár saját vállalkozást is indítana.