A Z generáció saját céget indítana

Magyar Nemzet
2019. 06. 20. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közösségi média, azon belül is a Face­book az a felület, amelyen keresztül a Z és az Y generáció tagjai a legtöbb információt kaphatják az álláskereséssel kapcsolatban. A Budapesti Metropolitan Egyetem (Metu) és a Senti­One social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatása a teljes magyar nyelvű, publikus internetes tartalmakat lefedve mérte fel a témához kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát.

A Facebook ezen a téren messze megelőz minden más oldalt: a 2018 és 2019 márciusa közötti időszakban csaknem 2,3 millió említést regisztráltak a felületen az olyan kulcsszavakra, mint az állás, a pályakezdő, a vállalkozás, a gyakornok, a multi vagy a munkahely. Kifejezetten népsze­rűek azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startupkultúra pozitív oldalát mutatják be.

Ez alátámasztja a Metu kutatását, amely szerint a multinacionális vállalatok népszerűek a fiatalok körében, ám a válaszadók közel negyven százaléka szívesen kezdené karrierjét startupnál, vagy akár saját vállalkozást is indítana.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.