Nem csak panaszkodunk az energiahivatalnak

2019. 07. 26. 12:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is szerződésszegéssel, kereskedőváltással, számlázással kapcsolatos és műszaki jellegű gondjaik miatt fordulnak a fogyasztók leggyakrabban a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH). Ugyanakkor előtérbe kerültek a műszaki jellegű panaszok is – olvasható a hatóság 2018. évi országgyűlési beszámolójában. A dokumentumban az áll, hogy folyamatosan gondot okoz a szabálytalan vételezés, emiatt pedig a fogyasztók és a szolgáltatók hosszadalmas csatákba bonyolódnak. A fogyasztók általában azt az intézkedést nehezményezik, amelyet a szolgáltató a szabálytalan vételezés felfedését követően tesz. Emiatt a hivatalt az eljárások felülvizsgálatára kérik az ügyfelek.

A kereskedőváltással sem feltétlenül vergődnek könnyen zöld ágra a fogyasztók. A MEKH olyan panaszokat rögzített, amelyek alapján a felhasználóváltás meghiúsult vagy túlságosan sokáig tartott. Mindezek eredményeként pedig elszámolási, számlázási kérdések is felmerültek, amelyek tisztázásában a hatóságnak kellett segítenie. A panaszok számával kapcsolatban a hivatal megjegyezte, tavaly 145-tel kevesebb esetben fordultak hozzájuk. Míg 2018-at 313 folyamatban lévő üggyel kezdte a MEKH, 168-cal zárta. Az év folyamán 642 új panasz érkezett, és 787-et zártak le.

A hivataltól telefonon leggyakrabban a villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatos ügyekben kértek segítséget – vagyis nem feltétlenül panaszról volt szó –, ezt követte a földgáz (11 százalék), majd a víz- és csatornaszolgáltatás (kilenc százalék). A szóbeli megkereséseknek megközelítőleg a harmada azonban a statisztikai jellegű témaköröket, illetve az auditálást érintette. A hulladékszolgáltatásról a telefonálók mindössze három százaléka panaszkodott. Az ügytípusok között a legnagyobb arányban, húsz százalékban az engedélyezés szerepelt, ide értve a megújuló alapú energiaforrások termelési lehetőségeit is. Az energetikai auditálásról az érdeklődők 15 százaléka kérdezte a hivatalt.

A hatóság ügyfélszolgálata tavaly 1337 alkalommal levélben, 6492 alkalommal telefonon adott tájékoztatást a felhasználóknak, továbbá 229 felhasználónak személyesen nyújtott információt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.