Nem változtak érdemben a munkavállalói elvárások az elmúlt években: továbbra is a fizetés, a kellemes munkahelyi légkör, valamint a hosszú távú stabilitás a legfontosabb – olvasható a K&H Bank közleményében.
Emellett évről évre nő az időmegtakarítási, illetve az etikai szempontok szerepe, mint például a munka és a magánélet egyensúlyának biztosítása, a munkahely elhelyezkedése, a cég által képviselt környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalás, valamint a szolgáltatások, termékek minősége.
Az is ismert, hogy azok a munkavállalók, akiknek beleszólásuk van abba, hogy mikor, hol és hogyan dolgoznak, nemcsak elégedettebbek, de jobb eredményeket érnek el az innováció és a munkateljesítmény szempontjából is.
A közlemény idézi Végh Józsefet, a K&H HR-igazgatóját, aki kiemelte: egyértelműen látható, hogy sem a leendő, sem a meglévő munkatársak nem csupán egy fizetési csekkel azonosítják munkahelyüket, és a munkahellyel kapcsolatos elvárásokban egyre inkább jellemző a tudatosság. A munkavállalók ma már számtalan olyan szempontot figyelembe vesznek, mint a cég hosszú távú, stabil, környezettudatos működése, a kellemes vállalati kultúra vagy a fejlett technológiai háttér.
Jó példa erre az otthoni munkavégzés, a home office lehetősége vagy a kerékpárbarát munkahely, amikre már az állásinterjúnál is rákérdeznek. A szakember hozzátette: nő a kisgyermekes munkavállalókat segítő családbarát munkahelyek iránti igény is.