Magyarországon 2018 júliusa és 2019 júniusa között hárommillió hektoliter, vagyis több mint ötvenmilliárd forintnyi kóla fogyott, ami a szénsavas üdítők belföldi forgalmának több mint hatvan százalékát jelenti – közölte hétfőn a Nielsen a távirati irodával.

Fotó: Reuters
Az elemző cég összesítése alapján az elmúlt év belföldi kólafogyasztása mennyiségben hét százalékkal, értékében tíz százalékkal nőtt éves alapon. A közlemény szerint a kereslet jellemzően júliusban és augusztusban, valamint decemberben ugrik meg. A teljes mennyiség alig harmadát, azaz nem egészen százmillió litert tesz ki a cukormentes kóla, bővülése azonban háromszoros a cukrot tartalmazó kólához képest. Egyre népszerűbbek ugyanakkor az ízesített termékek is. A két liter feletti és egy liter alatti palackok részesedése egyaránt 25 százalék körüli.
Sörből viszont kevesebb fogyott idehaza az első félévben. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke korábban arról számolt be, vélhetően a hűvösebb májusi időjárás miatt 2,4 százalékkal, 3051 ezer hektoliterre csökkent tavalyhoz képest az öt legnagyobb gyártó belföldön értékesített söreinek mennyisége. A prémium és szuper prémium sörök forgalma 17 százalékkal nőtt, június végére elérte a teljes sörforgalom közel negyedét. Az ízesített alkoholmentes sörök népszerűsége is töretlen, az első fél évben forgalmuk 126 ezer hektolitert tett ki, ami a hidegebb időjárás ellenére azonos az egy évvel korábbival.