– Mi volt a célja a Volán-társaságok egyetlen cégbe olvadásának?
A német Zöldek teljes valóságtagadásban vannak
Úgy tesznek, mintha mi sem történt volna.
– Mi volt a célja a Volán-társaságok egyetlen cégbe olvadásának?
– Az integráció alapvető célja a közúti közösségi közlekedés fejlesztése, az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása. Emellett állami vállalatként fontos szempont a költséghatékonyabb, szervezettebb működés kialakítása. Eddig a közlekedési központok működési területei elhatároltak voltak, a társaságok nem működtek együtt, nem segítettek egymás problémáinak megoldásában. Azzal, hogy országosan egyetlen társaság látja el a közszolgáltatási feladatokat, rugalmasabban és racionálisabban szervezhető meg a helyközi közlekedés, egyszerűbb a menetrendek összehangolása, amihez ráadásul nem hét, hanem csak egy adminisztrációs szervezet társul. Emellett kiemelt tervünk, hogy a helyi közlekedésben, azaz a települések, városok személyszállítási feladataiban újra aktív szerepet kapjon a Volánbusz. Azon dolgozunk, hogy egyéb üzleti célú feladatokra is alternatívát kínálhassunk a megrendelőknek.
– Hogyan és miben érinti az utasokat az összevonás?
– Önmagában az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát, tehát a járművek és az autóbusz-vezetők továbbra is ugyanazokon a viszonylatokon fognak közlekedni és ugyanazokon a megállóhelyeken fognak megállni. A jegy- és bérletvásárlás módja sem változik. Az integrációval azonban jobban tudunk majd alkalmazkodni az utazási igényekhez, így biztos vagyok benne, hogy utasaink is nyertesei lesznek a folyamatnak.
– Mit jelent mindez a munkatársaknak?
– A közlekedési központok beolvadnak a Volánbusz Zrt.-be, azaz a munkatársak jogutódlással átkerülnek a társasághoz. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalóknak ugyanott és ugyanazt a munkát kell ellátniuk október 1-jét követően is. Nincs szó tehát arról, hogy például egy szombathelyi autóbusz-vezetőnek majd Békéscsabán kell szolgálatot teljesítenie. Az pedig meggyőződésem, hogy egy erősebb, jobban teljesítő vállalat stabilabb munkahelyet biztosít a kollégáknak.
– Mekkora a sofőrhiány, és hogy befolyásolja ezt az integráció?
– Az egyesülés után a Volánbusz 19 ezer fős nagyvállalattá válik. A létszámhiány szempontjából nagy különbségek vannak az egyes régiók között. Egyes területeken egyáltalán nincs sofőrhiány, máshol jóval több ember hiányzik a rendszerből. Minden autóbusz-vezetőre, műszaki munkatársra szükségünk van, és meg is teszünk mindent annak érdekében, hogy megtartsuk a kollégákat. Emellett folyamatosan toborzunk. Nyáron útjára indítottuk toborzóbuszunkat, amelyben egy szimulátor is helyet kapott. A karrierjárattal a hagyományos állásbörzék mellett fesztiválokon és egyéb rendezvényeken is megjelenhetünk.
– Milyen előnyök várhatók az üzemeltetésben, a szolgáltatásban?
– Az egyik legnagyobb előrelépés a közlekedési központokat körülvevő határok feloldása lesz. Megkezdtük a menetrendek összehangolását, először a Volánbusz és a DAKK Zrt. dél-alföldi menetrendjét optimalizáltuk. Ennek eredményeként ugyanahhoz a teljesítményhez most kevesebb autóbusz és autóbusz-vezető szükséges, csökkennek a működési költségek, de az utasokat ugyanúgy kiszolgáljuk, hiszen csak a régiók közti párhuzamos közlekedést számoltuk fel. A karbantartási színvonal javításával pedig emelkedik a rendelkezésre álló autóbuszaink száma, kisebb tartalékállomány szükséges, ami szintén költséghatékonysági szempont.
– Hogyan alakult az elmúlt években a társaságok járműparkja, és milyen fejlesztések várhatók?
– A szolgáltatási színvonal növeléséhez feltétlenül szükséges a járműpark megújítása. Már tavaly megkezdtük a korszerű, a mai kor igényeit kielégítő autóbuszok beszerzését, 2018 novemberétől idáig 269 új jármű állt forgalomba országszerte. A közelmúltban 638 autóbusz beszerzését indítottuk el, ami a teljes járműállomány tízszázalékos megújulását jelenti. Stratégiánkban a buszbeszerzések a jövőben is kiemelt helyen szerepelnek. A napokban megjelent buszstratégia és annak határozata nyomán mindenki számára egyértelmű, hogy a kormány is elkötelezett az autóbuszflottánk teljes megújítása mellett.
– A folytonosságra vagy a megújulásra teszi a hangsúlyt az új, egyesült cég?
– Az autómentes napon mutattuk be a Volánbusz új logóját, amely már egy országos lefedettségű vállalat egységét szimbolizálja. A jövőt mindenképpen a dinamikusabb, fiatalosabb működésben látjuk. Az integrációt követően a beolvadó cégek logóit már nem használhatjuk, ezért úgy gondoltuk, hogy az egyébként szükséges cserét összekötjük az arculat megújításával. Ezeket a feladatokat a saját műhelyeinkben, saját kollégáinkkal végezzük el. Terveink szerint 2020 nyarára a teljes flottánk és megjelenésünk az egységet tükrözi majd. A kommunikációnkban is megújulásra törekszünk, jelen vagyunk a Facebookon, az Instagramon, sőt már a YouTube-on is bárki követhet minket. Megújul a honlapunk is, amelyen már az egész országra kiterjedő információk megtalálhatók lesznek.
– Hogyan készülnek a liberalizációra, vagyis arra, hogy hazai és nemzetközi szereplőkkel kell versenyeznie a Volánbusznak a közszolgáltatás ellátásáért?
– Erősebb és hatékonyabban működő szolgáltató céget akarunk létrehozni, megújult járműparkkal és utastájékoztatással. Csak így van ugyanis esélyünk sikereket elérni a helyközi autóbuszos közszolgáltatási feladatok ellátására kiírandó pályázatokon.
Úgy tesznek, mintha mi sem történt volna.
Szijjártó Péter: az energiaellátás biztonsága a nemzetbiztonság része.
Forradalmi változtatások jönnek az ügyintézés területén.
Digitális forradalom zajlik, amely szépen, lassan, csendben szövi át a mindennapjainkat.
Ötéves kislányát és nevelt lányát is szexuálisan zaklatta az apa
Az UEFA döntött, s ezzel alaposan kibabrált a magyar válogatottal
„Vízvezeték-szerelő vagyok, ezzel a 3 egyszerű lépéssel melegebbé és gyorsabban felmelegedővé teheted a radiátorokat”
Lecsapott a NAV a magyar bűnszervezetre: hihetetlen vagyont talált – fotók
Kiadták a figyelmeztetést havazás miatt: ezekben a vármegyékben 5 centinél is több hó hullhat
Vezércikk - Mintegy 5 másodperc Magyar Péter tűréshatára + videó
Két magyar gólszerző, mégis nyert a Veszprém a Bajnokok Ligája-meccsen
Így tisztítsd meg a műanyagokat a láthatatlan ragacsos kosztól
Nagy Feró komoly gyanúba keveredett + videó
Magyar Péter kínos magyarázkodásba kezdett, de nem volt benne sok köszönet
Pressman képmutatása nem ismer határokat
Máris megdőlt Mike Tyson rekordja, miután Lennox Lewis korábbi legyőzője 59 évesen ütötte ki ellenfelét
Úgy tesznek, mintha mi sem történt volna.
Szijjártó Péter: az energiaellátás biztonsága a nemzetbiztonság része.
Forradalmi változtatások jönnek az ügyintézés területén.
Digitális forradalom zajlik, amely szépen, lassan, csendben szövi át a mindennapjainkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.