– Az árbevétel szempontjából meghatározó nyári hónapok eredményeit látva már elmondhatjuk, hogy idén is sikeres évet tudhat majd maga mögött a Hunguest Hotels Zrt. Az éves szinten jellemző, átlag 70 százalékhoz közelítő szobafoglaltságunk a főszezoni hónapokban jóval magasabb volt, augusztusban például láncszinten több mint 85 százalékos volt ez a mutató – mondta a Magyar Nemzetnek Hülvely István. A tőzsdén jegyzett 5. legnagyobb hazai vállalat, az Opus Global-csoport tulajdonába tartozó szállodalánc vezérigazgatója elmondta: az eredményességet igazolja, hogy ugyanazon szállodákat vizsgálva a múlt évhez képest közel nyolc százalékkal magasabb nettó árbevételt tudhat már maga mögött a szállodalánc erre az esztendőre.
Mint mondta, hónapról hónapra mérhető volt az élénk szezonális kereslet, ami meglátszott a nyári bevételeken is. Így például a pünkösdi hosszú hétvége havában, júniusban 15,2 százalékkal nőtt a szállodalánc árbevétele, míg az egész turizmusban szerényebb forgalmat hozó július során is sikerült 7,4 százalékos pluszt termelni. – Augusztus a nyár, illetve az egész év legnagyobb forgalmát bonyolító hónapja a szállodaiparban, a Hunguest-szállodákban ekkor 10,8 százalékkal nőtt a tavalyi magas bázishoz képest az árbevétel, ami kiemelkedően jónak számít – jegyezte meg Hülvely István.
Noha általában számottevő a külföldi vendégek részvétele, a szabadidős, ezen belül a wellness- és gyógyüdülések magyarországi piacán erős kínálattal rendelkező Hunguest Hotels-szállodákban a nyaralási időszakban érezhetően nőtt a belföldiek részvállalása a forgalomból, a tavalyinál többet költöttek a magyar turisták, akik idén az árbevétel 60 százalékát adták. A vezérigazgató megjegyezte, a belföldi és a külföldi vendégek esetén is sikerült érzékelhetően növelniük az átlagárakat.
A pihenőkártya legszebb éve
A külföldiek többsége a környező országokból érkezik a Hunguest-szállodákba, évek óta Csehország vezeti a top küldőországok listáját, megelőzve – sorrendben – Németországot, Romániát, Ausztriát, Szlovákiát, Lengyelországot és Szerbiát. – Ugyan az összbevételhez még meghatározó részt nem adnak, de érdemes megemlíteni a kínai és az ukrán vendégeket is, akik több mint kétszer annyi bevételt hagytak a Hunguest Hotels szállodáiban az idén, mint tavaly – mondta.