Erős szezont zárt a legnagyobb magyar belföldi szállodalánc

Sikeres nyári szezont zárt a legnagyobb magyar belföldi szállodalánc. A szomszédos országok utazóinak körében is népszerű Hunguest Hotels vidéki egységeiben idén dinamikusan nő a magyar vendégektől származó árbevétel, köszönhetően az általánosan jobb jövedelmi viszonyoknak, valamint a belföldi turizmust élénkítő Szép-kártyának. A Magyar Nemzetnek a társaság vezérigazgatója beszélt az ellenzéki sajtó Club Aliga ellen intézett nyári támadásairól is, amelyet Hülvely István úgy értékelt: elérte a szállodaláncot a kampány előszele. Elmondta, 1700 szociális alapon nyaraló családból 37-en panaszkodtak a balatonvilágosi körülményekre, valamennyi érintettnek konkrét javaslatot tettek a kompenzációra.

2019. 09. 13. 5:55
Forrás: Hunguest Hotels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Az árbevétel szempontjából meghatározó nyári hónapok eredményeit látva már elmondhatjuk, hogy idén is sikeres évet tudhat majd maga mögött a Hunguest Hotels Zrt. Az éves szinten jellemző, átlag 70 százalékhoz közelítő szobafoglaltságunk a főszezoni hónapokban jóval magasabb volt, augusztusban például láncszinten több mint 85 százalékos volt ez a mutató – mondta a Magyar Nemzetnek Hülvely István. A tőzsdén jegyzett 5. legnagyobb hazai vállalat, az Opus Global-csoport tulajdonába tartozó szállodalánc vezérigazgatója elmondta: az eredményességet igazolja, hogy ugyanazon szállodákat vizsgálva a múlt évhez képest közel nyolc százalékkal magasabb nettó árbevételt tudhat már maga mögött a szállodalánc erre az esztendőre.

Mint mondta, hónapról hónapra mérhető volt az élénk szezonális kereslet, ami meglátszott a nyári bevételeken is. Így például a pünkösdi hosszú hétvége havában, júniusban 15,2 százalékkal nőtt a szállodalánc árbevétele, míg az egész turizmusban szerényebb forgalmat hozó július során is sikerült 7,4 százalékos pluszt termelni. – Augusztus a nyár, illetve az egész év legnagyobb forgalmát bonyolító hónapja a szállodaiparban, a Hunguest-szállodákban ekkor 10,8 százalékkal nőtt a tavalyi magas bázishoz képest az árbevétel, ami kiemelkedően jónak számít – jegyezte meg Hülvely István.

Noha általában számottevő a külföldi vendégek részvétele, a szabadidős, ezen belül a wellness- és gyógyüdülések magyarországi piacán erős kínálattal rendelkező Hunguest Hotels-szállodákban a nyaralási időszakban érezhetően nőtt a belföldiek részvállalása a forgalomból, a tavalyinál többet költöttek a magyar turisták, akik idén az árbevétel 60 százalékát adták. A vezérigazgató megjegyezte, a belföldi és a külföldi vendégek esetén is sikerült érzékelhetően növelniük az átlagárakat.

A pihenőkártya legszebb éve

A külföldiek többsége a környező országokból érkezik a Hunguest-szállodákba, évek óta Csehország vezeti a top küldőországok listáját, megelőzve – sorrendben – Németországot, Romániát, Ausztriát, Szlovákiát, Lengyelországot és Szerbiát. – Ugyan az összbevételhez még meghatározó részt nem adnak, de érdemes megemlíteni a kínai és az ukrán vendégeket is, akik több mint kétszer annyi bevételt hagytak a Hunguest Hotels szállodáiban az idén, mint tavaly – mondta.

A szakember szavai szerint megfelelt a várakozásaiknak, hogy a Szép-kártya forgalma jelentősen megugrott 2019-ben a kafetériaelem kedvező adózási szabályai miatt. – A pihenőkártya az indulása óta a legerősebb éves eredményt fogja produkálni. A Hunguest Hotelsnél az év első nyolc hónapját vizsgálva a tavalyi bázisidőszakhoz képest több mint 30 százalékkal nőttek a kártyákról beváltott összegek, változatlanul nagyon fontos eszköze a belföldi turizmus élénkítésének ez a béren kívüli juttatási forma. A szállodahálózat teljes árbevételének évek óta nagyságrendileg a 10 százalékát adják a pihenőkártyás vendégek – ismertette.

Megjegyezte: a vendégek átlagos tartózkodási ideje a wellness és pihenés céljából érkező belföldiek esetén három éjszaka volt a hotelekben, míg a messzebbről és inkább gyógyüdülési céllal érkező német vendégeknél például a 8-10 éjszaka a jellemző egy-egy itt-tartózkodásuk idején.

Fotó: Hunguest Hotels

Előre tervezett nyaralás

Hülvely István kitért arra is, hogy idehaza is megváltoztak a foglalási szokások: visszaszorulóban vannak az utolsó pillanatban történő foglalások, miközben egyre többen vannak, akik már jó előre bebiztosítják magukat a tervezett szállodai pihenésre. A tendencia változásához az is hozzájárulhat, hogy a korábbi last minute, vagyis az utolsó pillanatban meghirdetett kedvezmények helyét átvették a first minute, azaz az első pillanatban megajánlott akciók.

– A szállodák dinamikus árazásának köszönhetően a vendégek érzékelik, hogy ugyanazt a szobát ugyanarra az időszakra jellemzően drágábban érik el az érkezéshez közelebbi időszakban, ezért inkább tudatosan megtervezik előre a nyaralást – fogalmazott.

Úgy tapasztalták, hogy miközben az idén kevesebben érkeztek az utazási irodák által szervezett szállodai pihenésre, nagyot nőtt azok aránya, akik az interneten keresztül egyénileg foglalnak szállást a láncnál. A magyarok körében folyamatosan emelkedik az online foglalási kedv és az online fizetési hajlandóság is a hotelekben. A vezérigazgató szerint érdemes kiemelni a mobileszközök jelentőségét is ezen a területen.

– Jelenleg már a vendégek közel 60 százaléka mobilról böngészi a kínálatunkat, ugyanakkor konkrét foglalást vagy ajánlatkérést a vendégek kétharmada még mindig inkább az asztali számítógépről indít – jegyezte meg Hülvely István.

Felújítás előtt a Club Aliga. Rászorultsági alapon üdültek benne
Fotó: Fortepan

Savanyú a szőlő

A szezon értékelése kapcsán a szállodalánc vezetője arról is beszélt, hogy a nyáron különböző sajtóorgánumok előszeretettel foglalkoztak a Hunguest Hotels Zrt. részvételével az Erzsébet-programban, több elmarasztaló írás jelent meg a társaság által a nyári szezonban bérelt és üzemeltetett balatonvilágosi Club Aligában vélelmezett „áldatlan” állapotokról. – Az esetek többségében igaztalan állításokat fogalmaztak meg. Csalódottan kellett tudomásul vennünk, hogy a választási kampány előszele minket is megcsapott – fogalmazott a részvénytársaság vezetője.

Hülvely István felidézte, hogy a Hunguest Hotels Zrt. kapcsolata az Erzsébet-programot kezelő Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvánnyal több mint két évtizedre nyúlik vissza. Magát a Hunguest-szállodaláncot is az alapítvány hozta létre 1996-ban százszázalékos tulajdonú leányvállalatán keresztül, különböző üdültetési kötelezettségekkel.

– Az évek során folyamatosan részt vettünk az alapítvány programjaiban. Például korábban a szakszervezeti üdültetésben vagy az üdülésicsekk-rendszerben, amelyet kezdetben évekig kizárólag a Hunguest Hotels-szállodákban lehetett beváltani. Emellett harmadik éve az Erzsébet-programban is jelen vagyunk – mondta, megjegyezve: a hálózat ez évre tervezett árbevételének körülbelül huszonötödrésze származik majd az Erzsébet-programból, a támadásoknak leginkább kitett Club Aliga üzemeltetését pedig nullszaldósra tervezték, ám veszteséggel zárták a szezont a balatoni szálláshelyen.

Javaslat a kompenzációra

A Club Aligában idén nyáron körülbelül 1700 család üdülhetett az Erzsébet-program segítségével, legtöbbjük elégedetten távozott a szálláshelyről. Hülvely szerint az 1700 családtól beérkezett 37 panasz nem támasztja alá a sajtóban felvázolt „áldatlan” állapotokat, ráadásul ezekhez az eltúlzott esetekhez hozzá kell tenni, hogy a júniusi tartósan rossz, esős időjárás sem kedvezett az érintett nyaralóknak. Ennek ellenére az átlagosnál nagyobb körültekintéssel kezelték a beérkező panaszokat. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy nem tesznek különbséget a vendégek között, ezért a vállalat protokolljának megfelelően mindenkinek konkrét javaslatot tettek a kompenzációra.

– Tényszerűen igaz, hogy ha a kategóriabesorolás nélküli Club Aliga vagy a keszthelyi Hullám Szálló nem fogadott volna vendégeket a nyári főszezonban, egyéb kedvezményes lehetőség híján a rászoruló családok nem tudtak volna közvetlen vízparti szálláshelyeken üdülni a Balatonnál – szögezte le Hülvely István.

Mint mondta, ennek az az oka, hogy a térségben a szállodatulajdonosok, illetve az üzemeltetők magasabb díjakért tudják kiadni a szobáikat, akár ellátás nélkül is, mint amekkora térítésre az Erzsébet-programból számíthatnának a vendégek után, ezért nem népszerű a piacon a szociális üdültetés lehetősége. – Emellett a legtöbb balatoni szálloda jellemzően nem képes vagy hajlandó ilyen volumenben a turnusok kiszolgálására – jegyezte meg a Hunguest Hotels szállodalánc első embere.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.