Negyedszerre hirdeti meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola című pályázatot, amely a diákok gyakorlatban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását segíti – közölte a szaktárca.
A pályázat egyik célja, hogy elismerje azokat az iskolákat, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a fiatalokat. A kiírással arra ösztönzik az oktatási intézményeket, hogy tudatos szemléletet alakítsanak ki a diákokban, ami azért is fontos, mert az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak. A fiatalok rendszeresen vásárolnak az interneten anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, emiatt könnyen befolyásolhatók.
– A fiatalok az online világban számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan érdemes kezelniük. Ezért szerepel a pályázatban új kategóriaként a reklámelemzés. Fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a reklámokkal szembeni tudatos magatartásra, hogy időben felismerjék a megtévesztő hirdetéseket – idézi a közlemény Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárt.
2016 óta 22 általános iskola és 41 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény részesült elismerésben. Az idei címre a pályázatot az intézmények a tanév ideje alatt bármikor benyújthatják, amelyhez a dokumentációk az ITM honlapján érhetők el.