Továbbra is sokat költ a lakosság

Magyar Nemzet
2019. 10. 04. 9:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint hat éve jelentős mértékben növekszik a kiskereskedelmi forgalom, miután az embereknek egyre több szabad forrásuk marad fogyasztásra – rea­gált Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a Központi Statisztikai Hivatal csütörtökön közzétett augusztusi kiskereskedelmi adataira a köztévén.

Az év nyolcadik hónapjában a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 5,3 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal haladta meg az egy esztendővel korábbit. Az államtitkár kiemelte, hogy az iparcikkek fogytak a legjobban, a családok jövedelme jelentős mértékben nőtt, így a tartós fogyasztási cikkeket vásárolják. A bolti forgalom növekedésében érződik a rezsicsökkentés hatása is, mivel elkölthető pénz marad a családoknál – mondta.

Az év eddig ismert eredményeit tekintve augusztus végéig a naptárhatástól megtisztított és a nyers adat szerint is egyaránt 5,8 százalékkal haladta meg az összes értékesítés az előző év azonos időszakában mért forgalmat. Az augusztusi növekedési ütem tehát megegyezett az első nyolc hónap átlagával, így belesimul az idei trendbe és nem jelzi a gazdasági növekedés lassulását – állapították meg az elemzők. Egybehangzó véleményük szerint a dinamikus béremelkedés továbbra is magas szinten tartja a belső fogyasztást, és ezzel az GDP-növekedés lassulása ellen hat. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztás a jövőben is a növekedés motorja marad.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.