Eladta a korábbi kizárólagos tulajdonos PPF-csoport a magyarországi Telenor-cégek, vagyis a Telenor Magyarország és a Telenor Real Estate 25 százalékát az Antenna Hungáriának – olvasható a társaságok közös közleményében. A tájékoztatás idézi Ladislav Bartoniceket, a PPF-csoport távközlési befektetésekért felelős részvénytulajdonosát, aki kiemelte, hogy az ügylet megerősíti a vállalatcsoport piaci pozícióit ezen az érett és egyben erős versenyt mutató piacon, ugyanakkor bizonyítéka annak is, hogy a PPF közepes méretű távközlési cégként hosszú távon elkötelezett a kelet-közép-európai régió iránt.
Sárecz Zsolt, az állami fenntartású Antenna Hungária elnök-vezérigazgatója pedig a tranzakció kapcsán azt emelte ki, hogy a közös stratégiai lehetőségek kihasználása lehetővé teszi az Antenna Hungária és a Telenor számára egyaránt, hogy még jobb és komplexebb szolgáltatásokat nyújtsanak a magyar lakossági média- és telekommunikációs piacon, valamint az üzleti partnereiknek.
A Telenor Magyarország üzleti működését továbbra is a PPF irányítja, a cég menedzsmentje és vezetősége változatlan formában folytatja munkáját. A tájékoztatás szerint az Antenna Hungária stratégiai partnerként egy-egy főt delegál az új holding igazgatóságába és felügyelőbizottságába, valamint egy-egy megfigyelőt a Telenor Magyarország és a Telenor Real Estate igazgatóságába és felügyelőbizottságába.
A PPF-csoport 2018 júliusában vásárolta meg a Telenor távközlési leányvállalatait Magyarországon, Bulgáriában, Montenegróban és Szerbiában. A PPF Aréna 1 Közép- és Kelet-Európa egyik vezető távközlési csoportja, amely magába foglalja a PPF telekommunikációs érdekeltségeit – a Cetint, a cseh O2-t és a Telenor CEE-t. A távirati iroda összefoglalója szerint Csehországban és Szlovákiában az O2 telekommunikációs céget tulajdonolja a PPF, amely egyebek között a népszerű O2 sportcsatornát is működteti.

A közlemény szerint a PPF-csoport több piaci szegmensben végez befektetői tevékenységet, beleértve egyebek mellett a pénzügyi szolgáltatásokat, a távközlést, a biotechnológiát, az ingatlanpiacot és a gépipart. A PPF számos országban van jelen Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában, és mintegy 45 milliárd eurót meghaladó vagyoni érték felett gazdálkodik. A közelmúlt jelentős cseh médiapiaci tranzakciója, hogy a PPF megvásárolta az AT&T amerikai telekommunikációs vállalattól az öt kelet- és közép-európai országban befolyásos, összesen mintegy 45 millió embert megszólító, több mint harminc televíziót üzemeltető Central European Media Enterprises társaságot. A lépés egyben azt is jelenti, hogy a csehországi médiapiacról kiszorult az utolsó jelentős külföldi befektető is. A cégcsoport ugyanakkor azt hangsúlyozta, ha módjában is áll, nem kíván politikai szereplővé válni.