A Takarékbank átállásának ügyében a bankcsoport ügyfeleinek csak töredéke fordult panasszal a Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) – közölte lapunkkal a jegybank, amely a bankcsoport napi többszöri státusjelentései és gyakori telefonos egyeztetések segítségével folyamatosan nyomon követte és támogatta az informatikai rendszerátállást. A jegybank célszerűnek tartja, hogy a történteket minden érintett szereplő tárgyilagosan és objektíven, a pénzügyi rendszer stabilitását szem előtt tartva értékelje.
Az MNB az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről is folyamatosan azonnali tájékoztatást kért és kapott a hitelintézettől. A Takarékbankkal végzett egyeztetések és tárgyalások során az MNB felügyeleti eszközeivel ösztönözte és támogatta a problémák mielőbbi helyreállítását az ügyfelek informatikai kiszolgálásának zavartalan működtetése érdekében.
Az MNB azt is közölte, hogy a Takarékbanktól kapott csütörtöki és pénteki jelzések szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani. Szerintük a Takarékbankhoz hasonló, rendkívül összetett, akár többtucatnyi IT-rendszert érintő rendszercsere során a normál működési üzemmenet keretében is előállhat egyedi túlterheléses helyzet. A Takarékbank folyamatosan kommunikál ügyfeleivel az esetleges kellemetlenségek mielőbbi megszüntetése érdekében. Az MNB ugyanakkor hangsúlyozta, hogy fogyasztóvédelmi felügyeleti tevékenységének keretében minden bejelentést kivizsgál.