Elégedettek a kereskedők a múlt hétvége egyenlegével, még úgy is, hogy a bronzvasárnapot munkanap előzte meg, amikor napközben kevesebben tudtak betérni az áruházakba, legfeljebb délután vagy estefelé keresték fel a hosszabban nyitva tartó árusítóhelyeket.
Ma is munkanappal kezdődött az ezüstvasárnap hétvégéje, a tapasztalatok szerint azonban nem okoz hátrányt a szokatlanul hosszú munkahét a forgalom szempontjából, mivel a piaci szereplők legújabban azt jelezték, hogy ezzel együtt, illetve a tavalyi december hasonló időszakához képest is növelték eladásaikat az előző hét végén.
– Az iparcikkek értékesítését végző vállalatok bronzvasárnap után arról tájékoztattak, hogy az eddigi tapasztalatok alapján nyolc százalék körüli lehet az a növekedés, amennyivel több terméket éves összevetésben eladnak majd december során.

Fotó: Bach Máté
Ugyanígy bővülést várnak az élelmiszerüzletek, amelyek 2018 decemberéhez képest volumenben három-négy százalékkal növelhetik a forgalmat – mondta a Magyar Nemzetnek az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.
Vámos György ismertette: a bronzhétvége során a szombati munkanapon érezhető volt, hogy mérsékeltebb volt a boltok látogatottsága, habár a munkaidő után élénkült a forgalom főként a nagyobb bevásárlóközpontokban, áruházláncoknál.
– Az első igazi ünnepi roham azonban a hét utolsó napján volt, amikor általánosan elmondható, hogy sokkal több vásárlást mértek az üzletek, mint tavaly ilyenkor – fogalmazott a főtitkár. Hangsúlyozta: minden területen növekedés lesz az ünnepek előtti fogyasztásban, ezen belül az élelmiszerüzletekben már holnap, de inkább hétfőtől kezdődik a valódi roham, mivel az ünnepi asztal alapanyagait jellemzően karácsony előtt tíz nappal kezdik beszerezni a háziasszonyok.
– A jövő hét lesz a legerősebb a kiskereskedelemben, az aranyvasárnap pedig a csúcs, amikor a napi forgalom elérheti a maximumát, de még másnap, a szentestét megelőző hétfőn is sűrű sorok állhatnak a pénztáraknál, függetlenül attól, hogy 23-a hagyományos munkanap.
A karácsonyt követően pedig hosszabb pihenés következik, sokan elutaznak, ehhez előre beszerzik az italokat, élelmiszereket – fejtette ki Vámos György, aki szerint az év utolsó hónapjában a kereskedelem az egész évben jellemző öt-hat százalékos volumennövekedést produkálhatja.