A jövő tudatos vásárlóit képezi a kamara

Nyitottak a fiatalok az egészséges táplálkozásra és a hazai élelmiszerekre – ezt támasztja alá az agrárkamara által indított Itthonról otthonra kampány népszerűsége is. A kezdeményezés során több ezer diák hallhatott előadásokat a tudatos vásárlás alapelveiről. A programba a legfiatalabb korosztály is bekapcsolódott, az óvodások pedig nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is megtapasztalhatták, hogyan kerülnek asztalukra az egészséges élelmiszerek.

2019. 12. 27. 14:28
Az Itthonról otthonra program két éve kezdődött Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A várakozásokat is meghaladó sikere van a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hazai élelmiszereket népszerűsítő kampányának. Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, Zala megyei elnöke lapunknak elmondta: a köztestület fontosnak tartja, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, továbbá hogy erősödjön a gazdálkodók és a hazai élelmiszer-előállítók iránti bizalom. Ezért is indította útjára 2017-ben az Itthonról otthonra programot, amelynek célja, hogy egész évben olyan, a látásmódot formáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában a fogyasztókhoz, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését.

Míg kezdetben elsősorban a legnagyobb közösségi oldalon közzétett üzenetekkel próbálták elérni a fogyasztókat, 2018-ban iskolai tájékoztató fórumsorozatot indítottak. – Az elmúlt hónapokban országszerte számos általános és középiskolai osztálynak tartottunk előadásokat. A visszajelzések pedig egyértelműen azt mutatják, hogy a fiatalok nyitottak a témára – fogalmazott a szóvivő.

Elmondása szerint máig több ezer diák hallhatott előadásokat az egészséges táplálkozás és a tudatos vásárlás alapelveiről. A bemutatók során helyi termelőket is megismerhettek a diákok, így első kézből kaphattak információkat a hazai zöldség- és gyümölcstermesztés mindennapjairól, a kihívásokról és a sikerekről egyaránt. A diákok mellett a legfia­talabb generá­ciót is bevonták a programba, az óvodások pedig nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is megtapasztalhatták, hogyan kerülnek asztalukra az egészséges élelmiszerek.

Az Itthonról otthonra program két éve kezdődött
Fotó: Havran Zoltán

– Több száz óvodás tett látogatást különböző helyi termelőknél, köztük gyümölcstermesztőnél, péknél, méhésznél vagy sajtkészítőnél – mondta Süle Katalin, majd hozzátette: a kamara fontos feladata, hogy képviselje a hazai termelők és feldolgozók érdekeit, ugyanakkor a jövő fogyasztóinak nevelésében is részt kíván venni. – A gyermekeink néhány év múlva maguk is vásárlók lesznek, ezért fontos, hogy már a legkisebbeknek is megmutassuk: ha jó minőségű, egészséges élelmiszert szeretnének a család asztalára tenni, akkor érdemes a helyi termelők portékáját választani – jegyezte meg. Szerinte így ráadásul nemcsak a saját egészségüket támogatják, hanem hozzájárulnak ahhoz is, hogy a gazdaságok eredményesen tudjanak termelni, a magyar agrár- és élelmiszeripar pedig hosszú távon a fogyasztókat tudja szolgálni.

Szimulációs játékot fejlesztett a Nébih

A virtuális valóság világában invitálja játékra a fia­talokat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). A Tisztogató névre keresztelt játék segítségével az új generációk könnyedén megismerkedhetnek a biztonságos élelmiszer-készítés és -tárolás alapjaival. A játékosoknak egy konyhában hat élelmiszer-biztonsági hibát kell megoldaniuk. Minden sikeresen elhárított vészhelyzet után munícióhoz jutnak, amivel az óriás szalmonellabaktériumokat likvidálhatják, így tisztítva meg a helyiséget.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.