Amint azt Hudetz, a kölni IFH (Institut für Handelsforschung) gazdaságkutató intézet igazgatója és Gerrit Heinemann, a Niederrhein főiskola internetes kereskedelmi szakértője a dpa hírügynökségnek elmondta: a járvány erőteljes hátszelet adott ugyan az online kereskedelemnek, a vásárlók általános elbizonytalanodása azonban az internetes kereskedelemben is tetten érhető. Mindazonáltal, ha valamit manapság be kell szerezni, akkor a többség első gondolata már az internet.
Bizton állíthatjuk, hogy az online kereskedelem hosszú távon profitálni fog a mostani válsághelyzetből. Akkor is többet fognak az interneten vásárolni az emberek, mint a krízis előtt, amikor már a koronavírus mint téma, réges-rég a múlté lett – fogalmazott Hudetz.
A fordulat vesztesei szerinte elsősorban az internetes értékesítési portállal nem rendelkező belvárosi kis üzletek lesznek. Akinek a kínálata mostanra még nem érhető el az interneten, az egy működőképes értékesítési csatornától fosztotta meg magát, és ezt a lemaradást már aligha fogja tudni behozni – fogalmazott.
Mindazonáltal a koronavírus-járvány egyáltalán nem jelenti a kisboltok végét, mindössze egyfajta katalizátorként felgyorsítja azoknak a felszámolódását, amelyek még használják az internetes értékesítést forgalmuk egyik támaszaként – tette hozzá Gerrit Heinemann.