Megépülhet a vasút Belgrád felé

A vasútvonal az árufuvarozás számára jelentős fejlődési lehetőséget képvisel.

2020. 04. 25. 10:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánknak előnyös és biztonságos hitelszerződés született a Budapest–­Belgrád-vasútvonal létrehozására Magyarország és Kína között – közölte Varga Mihály a közösségi oldalán közzétett videóban, miután aláírta a beruházás elindulásához szükséges megállapodást. Mint mondta, a szerződés aláírásával megkezdődhet a beruházás, amellyel térségünk logisztikai központjává válhat Magyarország. A kínai Eximbankkal kötött megállapodás szerint a beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam.

– A szerződés aláírására olyan időpontban került sor, amikor a globális konténerfuvarozásban ismét élénkülés tapasztalható – mondta a Magyar Nemzetnek Kovács Imre, a Rail ­Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria igazgatóságának tagja. Ez bizonyítja, hogy a járvány ellenére Kína a világgazdaság egészének motorja marad, és mivel az áruk számottevő része Pireusz kikötőjén, majd Szerbián és hazánkon keresztül jut el a kontinens piacaira, a Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztése Magyarországot geopolitikai előnyökhöz juttatja.

A Rail Cargo Hungaria forgalmában a kínai intermodális forgalmak jelenleg is jelentős részt képviselnek. A kelebiai határátmenettel, azaz a görög kikötőkből Magyarországra érkező vonatok mennyisége stabil maradt a járvány időszakában is. A magyarországi úti céllal Pireuszból érkező konténerszerelvények számánál egyébként lényegesen nagyobb az Európai Unió egyéb piacaira irányuló tranzitforgalom.

A vasútvonal az árufuvarozás számára jelentős fejlődési lehetőséget képvisel, amit a piac azzal támasztott alá, hogy az Ocean Rail Logistics S. A., az európai kikötőket Eurázsia ipari központjaival összekötő nemzetközi logisztikai vállalat néhány hónappal ezelőtt részesedést vásárolt a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-ben. Kovács Imre emlékeztetett arra, hogy a kontinentális selyemúton is érkeznek konténervonatok, ezekben a napokban például az idei első Záhonyon keresztül közlekedő, kínai árukkal rakott szerelvény fut be Budapestre.

Az elnök arról is beszélt, hogy az árufuvarozóknak a vasúti infrastruktúra fejlesztése éppolyan fontos, mint a pálya átjárhatósága, amelyre hatással lesz az építkezés. A szerb szakaszon tervezett fejlesztési munkák miatt ezért már most felkészülnek arra, hogy fuvarjaikat tereléssel tudják eljuttatni rendeltetési helyükre Magyarbólynál. Az RCH abban bízik, hogy a pályaépítés során a kelebiai határon folyamatos marad a közlekedés.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.