Átlagosan 10-30 százalékos visszaesést mért a Magyar Szállítmányozók Szövetsége a tagjainak kérdőíves kikérdezésén alapuló felmérésében, azonban az egyes szállítmányozási módok között jelentős eltérések láthatók. A szállítmányozók, akik honlapjukon tették közzé az eredményeket, felhívták az olvasók figyelmét, hogy semmiképp ne tévesszék össze őket a fuvarozókkal. Magyarázatuk szerint – bár kétségtelenül ugyanannak az árunak a mozgatásáról van szó – a szállítmányozók szervezik meg az egyes transzportokat, míg a fuvarozók végrehajtják a szállítási műveletet.
A felmérés megállapítása szerint a belföldi közúti forgalomban az élelmiszer, a gyógyszer és a fogyasztási cikkek forgalma nem esett vissza jelentős mértékben. A felmérésből az is kiderül ugyanakkor, hogy az autóipari cégek szinte teljes és az egyéb ipari cégek nagy részének leállása miatt a visszaesés mértéke nagyságrendileg 20 százalék volt. A nemzetközi közúti forgalomnak komolyabb, 25-30 százalékos visszaeséssel kellett szembenéznie. A kereslet drasztikusan visszaesett, ráadásul a napról napra változó korlátozások, a kiszámíthatatlan határhelyzet és a védelmi intézkedések tovább nehezítették ezt a szolgáltatást.
A vasúti szállítás vegyes képet mutatott. Az autó- és acélipari szállítások száma itt is jelentősen csökkent, azonban voltak olyan területek, például a mezőgazdasági termékek szállítási piaca vagy az Olaszországból Magyarország felé irányuló import, ahol a vasút még növelni is tudta a részesedését. A visszaesés mértéke így összességében 10-15 százalék volt.

Fotó: Kurucz Árpád
A tengeri konténeres szállítmányozás idei éve erősen indult, azonban a kínai korlátozások az elsők között érintették a forgalmat, 25 százalékos visszaesésével a nagyobb veszteséget elszenvedő területek közé tartozik. Márciusban még hiányozott az üres konténerkapacitás a magyar export rakodásához, amely probléma azonban áprilisra megszűnt.
A légi szállítmányozásban egyelőre 20 százalék alatti visszaesésről számoltak be a cégek. A kereskedelem gerincét jelentő kínai export-import áruforgalom jelentősen visszaesett, de már vannak biztató jelek, az exportkapacitás a korábbi hetekhez képest jelentősen javult. Ázsia többi része és Ausztrália forgalma továbbra is alacsony szinten van. A transzatlanti vonalak kritikusak, a rendelkezésre álló kapacitás kevés, és még az erősen lecsökkent mennyiség kiszolgálására is gyakran kevésnek bizonyul.