Programot indítottak a jogkövető webáruházak

A járvány ideje alatt megsokasodtak a vásárlókat megtévesztő, pénztárcarabló „sufniwebáruházak”.

2020. 06. 08. 6:53
A tisztességes e-kereskedők minden részletre figyelnek Fotó: MTI/Mohai Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világjárvánnyal globálisan megszaporodtak az internetes áruházak, mivel a világhálóra visszahúzódott lakosság a virtuális térben kereste a vásárlás lehetőségeit, illetve sokan több olyan terméket is külföldi forrásokból próbáltak beszerezni, amelyeket itthon nem, vagy csak drágábban kínáltak.

A magyar hatóságok aktív részvételével az uniós fogyasztóvédelmi hálózat szakemberei folyamatosan ellenőrzik az internetes kereskedelmet, mivel megsokasodtak a vásárlókat megtévesztő, pénztárcarabló „sufniwebáruházak” – ezekből többet lekapcsoltak az elmúlt időszakban. Az ilyen kereskedelmi ajánlatok azokat a fogyasztókat károsítják meg, akik kevésbé vannak tisztában a szabályosan működő áruházaktól elvárt feltételekkel, ezért nem ismerik fel ezek meglétét egy adott weboldalon, és nem tudják eldönteni, hogy megbízható-e a felkínált vétel. Ebben a hatósági tájékoztatásokon kívül évek óta számos edukációs szándékú program, kampány igyekezett hasznos felhívásokkal segíteni.

A tisztességes e-kereskedők minden részletre figyelnek
Fotó: MTI/Mohai Balázs

Az is probléma, hogy a tisztességtelen webes árusítók az évek óta, jogkövető módon működő internetes áruházak jó hírét sem növelik, a vásárlók az átverésekről szóló hírek vagy saját rossz tapasztalataik miatt fenntartással kezelik az e-boltokkal járó lehetőségeket. Ezért a magyar webkereskedelmi piac szereplőit tömörítő érdekképviselet, az Ecommerce Hungary programot hirdetett a biztonságos online vásárlás népszerűsítésére, hogy ezzel is támogassa a hazai vásárlókat, illetve a tisztességes piaci kört a jóval szűkebb, ám kártékonyabb rétegként jelen lévő, megtévesztő vállalkozásokkal szemben.

A szakmai szövetség programja – a már 2012-2013-ban futó kezdeményezésükhöz hasonlóan – Vedd a Neten! elnevezéssel tart az év végéig; a marketingakcióban résztvevő üzletekre egységesen hívják fel a figyelmet. A tagok megerősítése mellett a szervezők szándéka szerint abban is segíteni kíván a program, hogy a világjárvány miatt a sok újonnan bekapcsolódó online vásárlóban megerősítse: a webshopokban történő vásárlás biztonságos és kényelmes megoldás, amely könnyedén beilleszthető egy háztartás szokásos vásárlási rutinjába.

Előbb itthonról

Gyakori dilemma, hogy biztosan megérkezik-e, és milyen minőségben a külföldről rendelt termék. Tavaly a mérések szerint több mint félezermilliárd forint értékben rendeltek magyarok a külföldi web­áruházakból; az éves tapasztalat szerint a nyilvánosságra hozott panaszok, valamint a visszaélések aránya nem volt magasabb, mint a belföldi vásárlásoknál. – Amennyiben nagyobb és ismertebb webshopból vásárolunk, ugyanúgy biztonságos megoldás, mint ha hazai webáruházat választanánk. Az Európai Unió területén belül a fogyasztóvédelmi rendelkezések összhangban vannak, a különböző országok illetékes szervei pedig együttműködnek egymással – írja az Ecommerce Hungary internetes oldala. Hangsúlyozzák: minden esetben javasolt alaposan utánanézni, hogy a kívánt termék elérhető-e a hazai web­shopban is, hiszen a termék átvétele és egy esetleges garanciális ügyintézés is sokkal egyszerűbb, ha magyarországi forgalmazótól vásárolunk.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.