– Elkötelezett vagyok a közlekedési kultúra fejlesztése mellett úgy is, mint járművezető, úgy is, mint családapa, és úgy is, mint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezetője – mondta el lapunk kérdésére Bartal Tamás. A NÚSZ fixen telepített és mobil kameráival jelen van a díjköteles fő- és gyorsforgalmi utakon, így pontos képe van róla, hogyan vezetünk. Ugyanakkor kíváncsiak voltak arra is, hogy vélekednek maguk az autóvezetők a közlekedési kultúránkról. Az erre irányuló online felmérés kérdőívét két hét alatt több mint 1300-an töltötték ki. A nem reprezentatív felmérésben részt vevők több mint kétharmada (67 százalék) állította, hogy napi rendszerességgel találkozik erőszakos autóssal. Ugyanakkor másokat erőszakosabbnak látunk magunknál. Kisebbségben voltak azok (47 százalék), akik úgy nyilatkoztak: viselkedtek már durván egy-egy közlekedési helyzetben. A saját szóhasználaton alapuló, önkéntes válaszadás szerint az „agresszív közlekedés” hallatán egyébként a legtöbbször a „veszély”, a „baleset” és a „BMW” szavak jutottak a kérdőívet kitöltők eszébe. Az agresszív közlekedés kiváltó okai közül pedig a türelmetlenséget, a fölényeskedést, illetve a stresszt jelölték meg a legtöbben.
Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára
Kedden legördült a 45 milliomodik motor az Audi Hungária gyárában.