Bocsánatkérését fejezte ki a diszkont-légitársaság a hagyományos magyarországi utazási irodákat képviselő országos szakmai szervezetnek amiatt, mert nemrég félreérthetően fogalmazták meg a jegyértékesítéssel kapcsolatos aggodalmaikat a közvetlen és az utaztatókon keresztül történő vásárlások esetén – tudta meg a Magyar Nemzet.

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Közvetlenül a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elismerte, hogy a kiadott sajtóközlemény nem volt megfelelő, egyúttal elnézést kértek az általánosításért. A légitársaság azzal az állításával, hogy a járatok változásairól nem értesítik a jegyfoglaló utast, valójában nem a hagyományos irodák gyakorlatára utalt, hanem megállapításai kifejezetten csak az online repülőjegy-foglaló oldalakra vonatkoztak.

Fotó: MTI/Kovács Tamás
A feszült hangulatot keltő ügy kezdetén a Wizz Air a Facebook-oldalán figyelmeztetett: az utasok a repülőjegy-foglalásukhoz az utazási irodák helyett inkább a légitársaság saját internetes csatornáit válasszák, ahol a gyorsan változó vírusviszonyok között a legfrissebb információkat találják. Azt is jelezték, hogy nem tudnak kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik a foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, amit az utóbbiak gyakorlata idéz elő.
Az utazási irodák szövetsége erre reagálva felháborodását fejezte ki, amiért valótlan tartalmú közleményt tett közzé a diszkontcég, amelyben azt állítja, az irodák elmulasztják a kötelező tájékoztatást, amivel a mintegy ezerszereplős magyar piacot rossz színben, az utasok bizalomvesztésének esélyével tünteti fel.

Fotó: Bach Máté
A cég – mérlegelve az általa közzétett írást – legújabban elismerte, hogy pontosabban, az online jegyértékesítő platformokat megnevezve kellett volna fogalmazniuk, nem pedig általánosságban, az összes irodát érintően. A légitársaság egyúttal biztosította a MUISZ-t az együttműködéséről – értesültünk.