Bocsánatot kért a fapados légitársaság az utazási irodáktól

Nem fogalmaztak pontosan, ezért elismerték, hogy félreérthető és sértő lehetett az a nyilvános figyelmeztetés, amelyben a Wizz Air fapados légitársaság a Facebookon azt írta: az egyes lefoglalt járatokkal kapcsolatban az utasok nem kapnak korrekt tájékoztatást az utazási irodáktól. A hazai utaztatószakma közleményben kifejezett felháborodásával kialakult piaci feszültségre válaszul a diszkont azóta közvetlen lépést tett – tudta meg lapunk.

2020. 08. 20. 8:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bocsánatkérését fejezte ki a diszkont-légitársaság a hagyományos magyarországi utazási irodákat képviselő országos szakmai szervezetnek amiatt, mert nemrég félreérthetően fogalmazták meg a jegyértékesítéssel kapcsolatos aggodalmaikat a közvetlen és az utaztatókon keresztül történő vásárlások esetén – tudta meg a Magyar Nemzet.

Felkavarta a piaci hangulatot a fapados marketing
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Közvetlenül a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elismerte, hogy a kiadott sajtóközlemény nem volt megfelelő, egyúttal elnézést kértek az általánosításért. A légitársaság azzal az állításával, hogy a járatok változásairól nem értesítik a jegyfoglaló utast, valójában nem a hagyományos irodák gyakorlatára utalt, hanem megállapításai kifejezetten csak az online repülőjegy-foglaló oldalakra vonatkoztak.

Évente több ezren utaznak az utazási irodákon keresztül a Wizz Air járataival
Fotó: MTI/Kovács Tamás

A feszült hangulatot keltő ügy kezdetén a Wizz Air a Facebook-oldalán figyelmeztetett: az utasok a repülőjegy-foglalásukhoz az utazási irodák helyett inkább a légitársaság saját internetes csatornáit válasszák, ahol a gyorsan változó vírusviszonyok között a legfrissebb információkat találják. Azt is jelezték, hogy nem tudnak kapcsolatba lépni azokkal az ügyfelekkel, akik a foglalásaikat utazási irodán keresztül intézik, amit az utóbbiak gyakorlata idéz elő.

Az utazási irodák szövetsége erre reagálva felháborodását fejezte ki, amiért valótlan tartalmú közleményt tett közzé a diszkontcég, amelyben azt állítja, az irodák elmulasztják a kötelező tájékoztatást, amivel a mintegy ezerszereplős magyar piacot rossz színben, az utasok bizalomvesztésének esélyével tünteti fel.

Inkább az internetes jegyértékesítő oldalakkal van gondja a társaságnak – derült ki a megsértett piaci kör közleménye után
Fotó: Bach Máté

A cég – mérlegelve az általa közzétett írást – legújabban elismerte, hogy pontosabban, az online jegyértékesítő platformokat megnevezve kellett volna fogalmazniuk, nem pedig általánosságban, az összes irodát érintően. A légitársaság egyúttal biztosította a MUISZ-t az együttműködéséről – értesültünk.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.