Többségi tulajdonos lesz az AutoWallis az Iniciál Autóházban

A AutoWallis Nyrt. 60 százalékra növeli részesedését az autókereskedelmi vállalatban.

2020. 08. 06. 16:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az AutoWallis Nyrt. tulajdonába kerül a jelenleg több mint 115 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő Iniciál Autóház Kft. (Iniciál) további 20 százaléka, így a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat az Iniciál 60 százalékos tulajdonosává válhat, amennyiben azt a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyja. Az AutoWallis azt követően növelte részesedését, hogy a 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoporttal tavaly együttműködést kötött, és annak egyik lépéseként július elején a tulajdonába került az Iniciál 40 százaléka. Az Iniciál hét autómárka (Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozik négy telephelyen (Győr, Mosonmagyaróvár, Sopronban és Szombathely), a vállalat árbevétele tavaly 19,3 milliárd forint volt.

A 20 százalékos részesedést az AutoWallis az Igazgatóság által ma elhatározott 868 millió forint összegű apportos tőkeemelés részeként szerzi meg. Az újonnan, zártkörben kibocsátandó 10.049.568 darab AutoWallis részvény apportálási árfolyama a társaság részvényeseinek korábbi felhatalmazása alapján az elmúlt 30 nap tőzsdei átlagárfolyama, 86,4 forint. Az apport ellenében kapott részvényekre vonatkozóan az eladók lock-up (elidegenítési tilalom) vállalást rögzítettek: 2021. május 31-ig egyáltalán nem értékesíthetnek részvényeket, ezt követően pedig 5 évig korlátozott mennyiségben, ütemezésben és árfolyamértékben is előre meghatározott módon válhatnak meg részvényeiktől. Taródy Zsolt, az eladó képviseletében elmondta, hogy a tranzakció során a kizárólagos pénzügyi tanácsadójuk a KPMG volt.

A tranzakciónak köszönhetően az AutoWallis csoport tagjai által értékesített márkák további meghatározó pozíciójú flottamárkákkal egészülnek ki, ami jól illeszkedik a tavaly meghirdetett stratégiába, melynek célja, hogy a vállalat 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kiemelte, hogy a tulajdonszerzés a forgalmazott márkák számának bővítése mellett az AutoWallis egy másik fontos stratégiai célját is támogatja, mivel az elmúlt hónapokban bejelentett nemzetközi terjeszkedés mellett a magyar piacon is bővül a csoport értékesítési pontjainak száma. Hozzátette, hogy az értékesítési és szerviz pontok számának növekedésével az AutoWallis árbevételén belül bővülhet a nagyobb eredménytermelő képességű szolgáltatások volumene is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.