Az AutoWallis Nyrt. tulajdonába kerül a jelenleg több mint 115 főt foglalkoztató, dinamikusan fejlődő Iniciál Autóház Kft. további húsz százaléka, így a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzett vállalat az Iniciál hatvanszázalékos tulajdonosává válhat, amennyiben azt a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyja. Az AutoWallis azt követően növelte részesedését, hogy a 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál-csoporttal tavaly együttműködést kötött, és annak egyik lépéseként július elején a tulajdonába került az Iniciál negyven százaléka.
Az Iniciál hét autómárka (Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki és Toyota) értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozik négy telephelyen (Győr, Mosonmagyaróvár, Sopron és Szombathely), a vállalat árbevétele tavaly 19,3 milliárd forint volt. A húszszázalékos részesedést az AutoWallis az igazgatóság által csütörtökön elhatározott 868 millió forint összegű apportos tőkeemelés részeként szerzi meg. Az újonnan, zárt körben kibocsátandó 10 049 568 darab AutoWallis-részvény apportálási árfolyama a társaság részvényeseinek korábbi felhatalmazása alapján az elmúlt harminc nap tőzsdei átlagárfolyama, 86,4 forint. Az apport ellenében kapott részvényekre vonatkozóan az eladók lock up (elidegenítési tilalom) vállalást rögzítettek: 2021. május 31-ig egyáltalán nem értékesíthetnek részvényeket, ezt követően pedig öt évig korlátozott mennyiségben, ütemezésben és árfolyamértékben is előre meghatározott módon válhatnak meg részvényeiktől.
Az Iniciál-csoport ügyvezetője és szakmai irányítója a többségi tulajdonrész megszerzését követően is Taródy Zsolt marad, akivel az elmúlt hónapokban hosszú távú, stabil együttműködést alakított ki az AutoWallis. Taródy Zsolt elmondta, hogy az általa alapított Iniciál Autóház az AutoWallis-csoport részeként tovább halad a huszonöt éve megkezdett úton, aminek köszönhetően az Iniciál az importőri elvárásoknak mindenben megfelelő szereplővé nőtte ki magát a saját régiójában. A tranzakciónak köszönhetően az AutoWallis-csoport tagjai által értékesített márkák további meghatározó pozíciójú flottamárkákkal egészülnek ki, ez jól illeszkedik a tavaly meghirdetett stratégiába, amelynek célja, hogy a vállalat 2029-re a kelet-közép-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatója legyen.