Mobiltelefonok adataiból terveznek üzleti tanácsadást

A mobiltelefonok anonimizált helyadatain alapuló, valós idejű BigData alapú szolgáltatást fejlesztett ki LocSight (Location Insight) néven a Helix Consulting Kft. és a CBRE magyarországi képviselete, amellyel kezdetben kereskedelmi ingatlanok kezelőinek nyújtanának üzleti tanácsadást.

Forrás: MTI2020. 09. 20. 10:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közleményük szerint a valósidejű forgalmi adatok, és azok feldolgozása a LocSighthoz használt adatbázisok és elemzési lehetőségek, illetve az így nyert következtetések a gazdaság számos területén felhasználhatók és javíthatják a hatékonyságot.

A szolgáltatás Magyarországon teljesen új, más adatbázisok mellett havonta mintegy 100 ezer magyarországi mobilkészülék 20 millió lokációbélyegét elemzi, névtelenül.

A mobileszközök helyadatai alapján meghatározható egy-egy készülék mozgása térben és időben. Ezzel pedig egy-egy lokáció valós idejű forgalmát és annak változását lehet kimutatni. Mint írták, ennek az az előnye bármely hagyományos kutatási módszertanhoz képest, hogy a minta rendkívül nagy elemszámú, a kapott információk pedig nem önbevallásra, hanem mérésre alapoznak.

További előny, hogy míg egy kutatás csak egy adott időpontban rögzíti az adatokat, a LocSight adatai folyamatosak, így az adatok térben és időben is korlátlanul összevethetők – közölték.

A megoldás nem kész adatokat, kutatásokat hasznosít, hanem a hatalmas adatbázisból mindig olyan információkat állít elő, amilyenre épp szükség van – tették hozzá.

Példaként a rendszer használhatóságára elemzést készítettek a Balaton nyári forgalmáról június 1. – szeptember 1. között. Ebben például kimutatták, hogy a Balatonhoz látogatók 28 százaléka töltött ott az idén egy hónapnál is több időt, 29 százalékuk egy hétnél kevesebbet.

A felmérés szerint a leglátogatottabb úti célok sorrendben Siófok, Balatonfüred, Keszthely és Balatonlelle voltak az idén.

De kimutatták azt is: az északi part látogatói a nyár folyamán nagy számban látogatták a déli településeket is 47 százalék, míg fordítva ez kevésbé volt jellemző, a déli parton megforduló látogatóknak csak 29 százaléka járt északon.

Vannak olyan települések, amelyek nappal igazán népszerűek, nem pedig szálláshelyként. Például Tihanyban és Szigligeten kétszer-háromszor annyival növekszik nappal a forgalom, mint egy átlagos balatoni településen – írták.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.