Fizet az állam, hogy félig üresen is menjenek a vonatok

Ausztriában nem kell pályahasználati díjat fizetniük sem az állami, sem a magán vasúti szolgáltatóknak, cserébe az állam elvárja, hogy óránként járjanak a legfontosabb beföldi és nemzetközi gyorsvonatok – tette közzé az IRJ vasúti szakportál. Az osztrák vasút magyar árufuvarozó leányvállalata eközben 56 új villanymozdonyt állít forgalomba.

2020. 10. 13. 12:09
Az RCH szerelvénye korszerű Siemens villanymozdonnyal Fotó: Nokia Imaging SDK Forrás: Rail Cargo Hungaria
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az osztrák Közlekedési Minisztérium arra utasította az Osztrák Szövetségi Vasutat (ÖBB), hogy október 8-tól ne számolja fel a vasúti árufuvarozás, valamint a személyszállítási szolgáltatások pályahasználati díjait. Az intézkedés személyszállítás tekintetében az ÖBB München–Innsbruck–Verona EuroCity, illetve a Westbahn magánszolgáltató Bécs–Salzburg járatait érinti. Az intézkedés a múlt hónapban elfogadott uniós rendeleten alapul, amely az év végéig, és ha szükséges, azon túl is lehetővé teszi a pályadíjak csökkentését vagy akár megszüntetését. Az osztrák kormány áprilisban

megállapodott az ÖBB és Westbahn ideiglenes közszolgáltatási kötelezettségéről az óránkénti Bécs–Salzburg járatok üzemeltetésének fenntartása érdekében a világjárvány idején.

 

Ez volt az első alkalom, hogy a kormány az állami és a magán szolgáltatóval egyenlő módon állapodott meg. Az eredeti három hónapos megállapodást október 7-ig meghosszabbították, és a kormány azóta mintegy ötvenmillió eurót fizetett a szolgáltatások támogatására.

Az ÖBB október 8-án visszaállította a világjárvány előtti menetrendjét Bécs és Salzburg között, és óránként ismét két járatot kínál. Az üzemeltető a korábbi utasforgalom 60-70 százalékos visszaeséséről számolt be. A Westbahn szóvivője azt mondta az International Rail Journal-nak (IRJ), hogy bár a pályahasználati díjak elengedésének bejelentését örömmel fogadták, ez nem elegendő ahhoz, hogy a szolgáltatás üzleti szempontból életképes maradjon. A vállalat mintegy száz alkalmazottat, a munkaerő harmadát elküldheti.

Az RCH szerelvénye korszerű Siemens villanymozdonnyal
Fotó: Rail Cargo Hungaria

A pályahasználati díj csökkentése jól jön az ÖBB árufuvarozó leányvállalatának, az Rail Cargo Austrianak, illetve magyar leányvállalatának is. A Rail Cargo Hungaria (RCH) eközben jelentősen fejleszti vontatókapacitását, miután az ÖBB felkérésére Magyarországon elvégeztette 56 új Vectron villanymozdony hatósági vizsgálatát, a fék- és futáspróbákat, továbbá az európai vonatbefolyásoló rendszer tesztelését. Ezekkel a vontatókkal együtt már több mint kétszáz Vectron közlekedhet a magyarországi vonalhálózaton.

A csúcstechnológiát képviselő mozdonyok alkalmasak arra, hogy Európában húsz ország vasúthálózatán közlekedjenek.

 

Az RCH forgalmának nyolcvan százaléka nemzetközi fuvar, ezért fontos számára, hogy járműparkja interoperábilis legyen. Megkezdték a mozdonyvezetők felkészítését is: mostanáig a társaság 115 szakembere szerzett típusismeretet az 1293-as sorozatú Vectron mozdonyokra. A járművek a Rail Cargo Hungaria országos egyeskocsi-fuvarozási szolgáltatását is támogatják majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.