Már vizsgálják a Duna alatt vezető vasúti alagút megépítését
Megkezdődhet a Déli és a Nyugati pályaudvart felszín alatt épített vasúti alagút megépítésének a részletes vizsgálata, miután a kiíró Budapesti Fejlesztési Központ aláírta a szerződést a megvalósíthatósági tanulmány kivitelezőjével. A szakértőknek kell választ adniuk rá, hogy arányban áll-e az elérhető haszon a létesítés minden bizonnyal tetemes költségeivel. Egy korábbi vizsgálat azt igazolta, hogy a fővárost kiszolgáló elővárosi vasutak teljesítménye csak úgy duplázható meg, ha megépül egy Duna alatti vasúti összeköttetés.
Elővárosi vasútfejlesztés a MÁV-nál. Vasút vonat a Nyugati pályaudvaron.
Fotó: Kurucz Árpád KÁ Magyar Nemzet Fotó: Kurucz Árpád
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár megduplázható a maihoz képest, ám ennek kiszolgálásához több vonatra van szükség, a pályaudvarok bővítése azonban szinte lehetetlen. Ma egy reggeli csúcsórában 42 vonat lép be Budapest határán, dupla utasforgalom színvonalas kiszolgálásához kilencven feletti vonat fogadására kellene képesnek lennie a fővárosi vasúti hálózatnak óránként. Erre vasúti alagút nélkül nincs esély – olvasható Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának Facebook-oldalán.
Ezekben a hónapokban újítják fel a Nyugati pályaudvar csarnokát Fotó: Kurucz Árpád Magyar Nemzet
Ezért nagy jelentőségű, hogy
a Budapesti Fejlesztési Központ aláírta a vállalkozási szerződést az új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára.
A szakértői munkák elvégzésére kiírt nyílt európai uniós közbeszerzés nyertese egy nemzetközi csapat lett: a vasúti infrastruktúra tervezését a magyar Főmterv Zrt. fogja össze és irányítja a teljes tanulmány elkészítését. A menetrendi és hálózati koncepció megalkotását a svájci SMA & Partner végzi majd. Az építészeti, urbanisztikai, várostervezési munkákat a főbb állomások környezetében – magyar építészirodák mellett – a világhírű holland UNStudio végzi majd, akik a dohai metrótól a számos építészeti díjat elnyert holland Arnhem vasútállomásig számos ilyen referenciával bírnak és Budapesten az új Galvani hidat is tervezik. A szerződés összértéke 1,4 milliárd forint, a munka 18 hónapig tart.
A feladat részeként elvégzik a ma a Déli pályaudvarra és a Nyugati pályaudvarra bevezető összes vonalszakasz koncepcionális felülvizsgálatát és megalkotják ezen vonalak leendő képét.
A feladat fókuszában pedig annak vizsgálata áll, hogy a kapacitásbővítés érdekében érdemes-e és ha igen, milyen áron, milyen nyomvonalon, állomásokkal, mélységben, műszaki kialakítással összekötni a Magyarország keleti és nyugati részéből érkező vasútvonalakat Budapest központja alatt, ezzel mintegy duplájára bővítve a budapesti vasúti hálózat mai kapacitását – és milyen hasznok érhetők el ezáltal.
Az alagút megépítéséről egyelőre nincs döntés, ez a tanulmány alapján hozható majd meg 2022 után, melyben a jelentős beruházási költségek – a rávezető szakaszokkal együtt – és a beruházás révén elérhető társadalmi, nemzetgazdasági, közlekedési, környezetvédelmi és városfejlesztési hasznok teljes körű összegzése és összehasonlítása megtörténik.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.