Úgy tűnik, nemcsak Magyarországon nő a becsülete a hazai alapanyagoknak, a helyi termékeknek, terményeknek, szolgáltatásoknak, hanem Ausztriában is, ahol a kereskedelem, valamint a termelés, feldolgozás osztrák tulajdonú kisvállalkozásainak állami védelme a fő kormányzati csapásirány a karácsony előtti bevásárlási szezonban.
Az internetre szorult lakossági fogyasztásból minden országban hatalmas forgalmat szakítottak idén a multinacionális webáruházak. Ezért az adventi időszak apropóján egy olyan állami tulajdonú, online vásárlófelületet nyitottak Ausztriában a szövetségi gazdasági és digitalizációs minisztérium és a gazdasági kamara (WKO) aktív részvételével, ami a karintiai tejgazdaságoktól a mariazelli butikokig a kkv-kat hozza versenyhelyzetbe az e-piac nagyhalaival szemben, úgy, hogy a lakosságot a belső piacok felé terelik az import termékek, külföldi szolgáltatások hátrányára.

Ezt a covid miatti korlátozásoktól egyelőre az internetes boltok támogatásával tudják elérni, ezért a mintalaborban egy állami fenntartású internetes portálon biztosítanak ingyenes hirdetési lehetőséget a nemzeti piaci szereplőknek, főként azoknak, amelyeknek eddig kimaradt az online kereskedelem határtalan lehetősége.
A Kaufhaus Österreich nevű webes felület bolti kategóriánként ajánl vásárlási lehetőségeket arra, hogy az osztrákok mindennapos fogyasztásukkal és az ajándékbeszerzéseik során is kizárólag Ausztria regionális termelését, az ottani vidéki munkahelyeket támogassák.
A kormányzat eltökélt és nem szégyenlős: a protekcionista törekvéseket a karácsonyi bevásárlási szezonban egy nagyszabású, jelenleg is zajló országos kampánnyal is megerősítik, amely az ünnepekre készülő polgárokat a nemzetközi üzletek kínálata helyett az osztrákok által üzemeltetett boltok felé tereli.

A Kaufhaus Österreich egy virtuális kijelző, ahol a helyi kereskedők ingyenesen bemutatkozhatnak a nagyközönségnek – fogalmaztak az induláskor. A támogatás tiszta útvonalát azzal is biztosítják, hogy a csatlakozott cégek úgynevezett e-kereskedelmi minőségi védjegyet kapnak, ami egyfajta tanúsító pecsét az osztrák eredetre, a szakmai szövetségek által felügyelt rendszer logója alapján pedig a vevők biztosak lehetnek benne, hogy az honfitársak vállalkozásait támogatják a pénzükkel – jelzik a weboldalon.