Elkészült az ötvenedik IC+ szerelvény Szolnokon

Jövő év végéig további negyven hasonló kocsit gyártanak a Szolnoki Járműjavítóban.

Magyar Nemzet
2020. 12. 10. 18:00
A most elkészült ötvenedik IC+ kocsi év végéig áll forgalomba Forrás: MÁV Zrt.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már félszáz IC+ kocsit szereltek össze a Szolnoki Járműjavítóban: az ötvenedik szerelvény elkészültének alkalmából tartott online sajtótájékoztatón Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a versenyképes vasúti közlekedéshez elengedhetetlen a modernizálás.

A MÁV-csoport kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját. Ez a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban. Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása.

Homolya Róbert elmondta: a most elkészült ötvenedik IC+ kocsi év végéig áll forgalomba, 2021 végéig pedig további negyven IC+ készülhet el. A végső cél négy-ötszáz IC+ kocsi legyártása. Hozzátette, hogy ehhez szükség van a csaknem kétmilliárd forint értékben zajló szolnoki fejlesztésekre, valamint az oktatási és kutatási akadémia létrehozására is. Szolnokon nemcsak infrastrukturális fejlesztések, hanem a vasúttársaság kutatás-fejlesztési, valamint a szolnoki járműjavító területén megvalósítandó intelligens gyártási környezet (Smart Factory) kialakítása is zajlanak.

A most elkészült ötvenedik IC+ kocsi év végéig áll forgalomba
Fotó: MÁV Zrt.

Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója az ötvenedik IC+ kocsiból jelentkezett be a sajtótájékoztatóra. Úgy fogalmazott, hogy óriási eredmény, hogy fel tudták éleszteni a hazai járműgyártást, és két év alatt már az ötvenedik IC+ kocsi is elkészülhetett itt, Szolnokon. 2021. nyár elejéig forgalomba állhat az első osztályú, bisztrókocsival rendelkező kocsi is, amivel a tervek szerint a nyári balatoni szezonban már találkozhatnak az utasok. A vezérlőkocsi tervezése folyamatban van, amelyből várhatóan több mint hatvan darab készülhet el. Az első prototípus 2024-ben állhat forgalomba – mondta.

– A MÁV megújulása nemzetgazdasági jelentőségű, amelyben Szolnok városa igen nagy szerepet vállal. Nagy büszkeség minden szolnokinak, hogy a Stadler Flirt motorvonatai és a KISS emeletes szerelvényei mellett az IC+ kocsik készítésében is világszínvonalú munkát végeznek a szolnokiak – emelte ki Kállai Mária, Jász-Nagykun-Szolnok megye 1-es választókerületének parlamenti képviselője.

– Amikor a Modern városok program részleteiről tárgyaltunk Orbán Viktor miniszterelnökkel, nem véletlenül kértük a vasúti gépgyártás erősítését, az IC+ kocsik sorozatgyártását. Az a szakértelem, amely városunkban ezt a szakmacsoportot jellemzi, egyedülálló az országban. A Stadler svájci vonatgyárának szolnoki sikere, az itteni szakdolgozók munkájának rendkívül magas színvonala azt igazolta: ez a tökéletes helyszín a hazai vonatgyártás felélesztésére – mondta a sajtótájékoztató zárásaként Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.