Egy-egy terület szakértőinek elemzését és a lakosság körében végzett villámfelméréseket vette alapul az Allianz Hungária Zrt. abban a legújabb kutatásában, amely a magyarok véleményét, érzéseit mérte fel a koronavírus kapcsán.
„A jövőről egyszerűen” programban kiderült, hogy a járványhelyzet miatt sok szempontból megváltozott az élet: a magyarok például megkedvelték a home office intézményét, és nem mertek a Balatonnál messzebb utazni tavaly nyáron. Emellett kevesebbet használták a tömegközlekedési eszközöket: megnőtt a biciklivel, rollerrel és gyalog közlekedők száma a Covid évében.

A vírushelyzet sokaknak arra is rávilágított, hogy otthonuk biztonságát is új alapokra kell helyezniük: elképzelhető, hogy a közeljövőben a lakásbiztosítás kibővül kiber- és víruskockázatokkal.
Ezzel együtt a többség úgy érzi, messze még a repülő autók és légdeszkák kora, és városaink sem válnak sci-fi-díszletté a közeljövőben. 2020-ban kiderült, mennyire fontos, hogy váratlan fordulat esetén ne a félelem uralkodjon el rajtunk, hanem nyitottan és kíváncsian álljunk az új helyzet elé – mutat rá az Allianz felmérése, kiemelve, hogy képesnek kell lennünk kaméleon módjára változni a világgal.

A jövő megapoliszaiban az autómegosztás, a kerékpározás, a rollerek és a drónok is növekvő szerepet kapnak a nagyvárosok közlekedési gondjainak megoldásában, és megnő a szerepe a városunkkal és a szolgáltatóinkkal való közvetett kommunikációnak – mutat rá a jövőbe néző elemzés.