– Kiugró mértékben, 2019-hez képest csaknem tízszeresére növekedett a Záhonyi Átrakókörzeten keresztül Magyarországra érkező kínai konténervonatok száma. A Rail Cargo Operator–Hungaria (RCO–HU) 2020 augusztusa óta tapasztalja a távol-keleti vasúti intermodális forgalom erősödő tendenciáját – mondta el lapunk kérdésére Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagja. A koronavírus negatív hatásait követő időszakban beindult kínai termelés és az ehhez kötődő szállítás látványos növekedést mutat a Rail Cargo Group ázsiai intermodális forgalmainak bázisszintjéhez képest. Míg 2019-ben összesen négy, Kínából érkező intermodális szerelvény lépte át Magyarország és ezzel együtt az Európai Unió határát Záhonynál, 2020 harmadik és negyedik negyedévében havonta már hat-nyolc vonat érkezett az átrakókörzetbe 45-50 darab negyvenlábas konténerekkel rakva. Kínából a vonatokat a Rail Cargo Group orosz vállalata szervezi kínai partnerével, és Záhonytól az RCH veszi át a továbbítást.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.