Nem új keletűek az autóipar gondjai
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.
A nyári szezonban ismét üzemelteti éjszakai vonatait Horvátországba a cseh magánvasút, a RegioJet. Az első vonat május 28-án, pénteken indul, méghozzá a Prága–Brünn–Pozsony–Budapest–Zágráb–Fiume/Split útvonalon – közölte lapunkkal a cég. A RegioJet februárban kezdi meg a jegyek árusítását. Az árak nem emelkedtek tavaly óta, 22 euróért egyirányú jegyet adnak az ülőhelyes kocsiban. Radim Jančura, a RegioJet tulajdonosa bizakodóan nyilatkozott: – Visszatérünk nyári vonatainkkal Horvátországba.
Már látjuk a fényt az alagút végén, és azt reméljük, hogy az idén több mint százezer utast szállítunk horvátországi vonatainkon.
A menetrend hasonló lesz, mint az előző évben: délután 17 óra körül indulnak a vonatok Prágából, majd este Brünnből és Pozsonyból, éjfél körül pedig Budapestről. Zágrábba és Fiuméba másnap reggel érkeznek, Splitbe kora délután. Visszafelé délután indulnak Splitből, este pedig Fiuméből és Zágrábból, és másnap reggel érkeznek Budapestre, Pozsonyba, Brünnbe és Prágába. A vonatok kezdetben heti három alkalommal indulnak Prágából, míg júliusban és augusztusban minden irányban naponta közlekednek. A szerelvényekben egyaránt lesznek ülő- és fekvőhelyes kocsik.
Az új útvonalnak köszönhetően a RegioJet új, közvetlen kapcsolatot kínál Prágából és Budapestről Zágrábba és Pozsonyba. A szerelvényekre hatszázötven utas fér el 15 kocsiban. A RegioJet szolgáltatása magába foglalja az ingyenes reggelit, az internetkapcsolatot, a kerékpárszállítást.
A horvátországi RegioJet-vonatokat tavaly a nyári szezonban üzemeltették először, akkor azonban a szerelvények hazánkban csak Csornán álltak meg. Ugyancsak tavaly július végén kezdte meg a Budapest–Bécs–Prága útvonalon a szolgáltatást a cseh magánvasút, és az állami árkiegészítés nélkül is a nemzeti vasúttársaságok árainál kedvezőbb jegyárakat kínált. A Prága és Bécs között közlekedő vonatai közül két párat hosszabbítottak meg Budapestig. A vonatok üzemeltetését Ausztriában a Bécs–Salzburg vonalat gondozó WestBahn végezte, míg a magyar felelős a Continental Railway Solution volt.
A MÁV-Start a RegioJet személyében komoly versenytársat kapott, hiszen a magyar nemzeti vasút 2019 nyarán még Budapestről az Adriára naponta induló, oda és vissza is éjszaka közlekedő vonatai a piacon egyedülálló szolgáltatást kínáltak: utazást és egyszerű szállást is egyben.
A RegioJet szerelvényein ezzel szemben három komfortszint van: standard, relax és business. Minden utasnak jár a helyfoglalás, kávé vagy tea, napilapok széles választéka és a fedélzeti szórakoztató portál. Ugyanakkor fontos tudni: Magyarországon a belföldi forgalomban a vonatok nem vehetők igénybe, a magyar jogszabályok sajátosságai miatt csak nemzetközi utazáshoz válthatunk jegyet.
Az, hogy a magyar vasúti pályákon más szolgáltató is megjelenhet, mint a MÁV-Start, az uniós szabályozás teszi lehetővé.
Ma Magyarországon a nemzetközi közforgalmú, menetrend szerinti vasúti személyszállítási piac szabadon elérhető bármely vasúti társaságnak, amely a vonatkozó hatósági feltételeknek megfelel, és rendelkezik a szükséges engedélyekkel.
Az infrastruktúrához való hozzáférés elbírálása egy, a MÁV-tól és minden más vasúttársaságtól szervezetileg független állami szerv, a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. hatáskörébe tartozik 2005 óta. A belföldi vasúti személyszállítási piac liberalizációja azonban 2023 előtt nincs napirenden.
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.
November elsejétől a Széchenyi-kártya-program beruházási típusú hiteltermékei esetén az ügyfelek által fizetendő éves kamat 3,5 százalékra csökkent.
Az ágazat piacvezetői közé tartozó, barcelonai székhelyű Werfen felvásárolta a medtechnológiai ipar ígéretes magyar startupját, az Omixont.
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma.
Újabb szigorítást vezettek be a palackok visszaváltásánál
Távoznia kellett a Diósgyőr sportigazgatójának a Paks elleni győzelem után
A 10 legfinomabb túrós pite recept, a pudingostól a hamis túrósig
Kiderült, ahelyett, hogy a Chelsea, a Liverpool vagy a Napoli játékosa lenne, miért a lelátón ül Szalai Attila
Házasság első látásra: nézd, kinek az exével járt Hilda a tatai Öreg-tónál!
A magyar Bosch-vezér elárulta, miért nem veszik az elektromos autókat
Szalai Attila váratlan esélyt kaphat, Dárdai lehet előtte a példa
Méreganyag került a diétázók kedvenc élelmiszerébe, Európa több országában is nagy a baj
Dombi Tibort a magyar válogatott korábbi szövetségi kapitánya válthatja
Csúnyán melléfogtak a zöldek, egyre több kárt okoznak a visszahozott rágcsálók
A lángoló levéltár elhamvasztotta a magyarok reményeit is
Már nem lehet kapni klasszikus Sport szeletet, de nem kell lemondani róla + videó
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.
November elsejétől a Széchenyi-kártya-program beruházási típusú hiteltermékei esetén az ügyfelek által fizetendő éves kamat 3,5 százalékra csökkent.
Az ágazat piacvezetői közé tartozó, barcelonai székhelyű Werfen felvásárolta a medtechnológiai ipar ígéretes magyar startupját, az Omixont.
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.