A Volvo Cars csak 2030-ig értékesít belsőégésű motorral szerelt járműveket – közölte a napokban a svéd cég, amely azt tervezi, hogy addigra fokozatosan megszünteti az összes, belsőégésű motorral ellátott autómodellt, beleértve a hibrideket is – ismertette a cég közleményét a BBC.com. Az autógyártók, mint a Volvo is, ezzel reagálnak a kormányok azon kívánságára, hogy összpontosítsanak a zéró karbonkibocsátású közlekedési eszközök fejlesztésére. Az Egyesült Királyságban például 2030-tól nem lehet értékesíteni új, teljes egészében benzinnel vagy dízelolajjal működő személygépkocsikat és kisteherautókat.

Fotó: Autó-motor.hu
A Volvo ezzel a lépésével egy hosszú névsorhoz csatlakozott, ugyanis a gyártók közül egyre többen tesznek fogadalmat a belsőégésű motorok kivezetésére az évtized végéig.
A Stellantis szerint például 2025-re valamennyi, általuk kínált modellben hibrid, vagy teljesen elektromos hajtáslánc lesz, a csak belső égésű motorral szerelt autókat végleg kivezetik addigra. A cégcsoport magyarországi motorgyárában, Szentgotthárdon a minap jelentették be, hogy megkezdik egy új, 1,6 literes benzinmotor gyártását, amely a hibrid hajtású járművekben dolgozik majd, ám az is elhangzott, hogy ez az új tevékenység az évtized végéig biztosítja az üzem kapacitásainak a lekötését.
A másik nagy hazai motorgyárban, az Audi győri üzemében szinte minden héten bejelentenek egy-egy fejlesztést, amely az elektromos járműveknek készülő gyártmányokról szól. A Jaguar Land Rover tervei szerint az átállás első jelentős lépcsője, hogy 2025-től kezdődően minden Jaguar modell kizárólag elektromos változatban lesz elérhető. Thierry Bollore vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a cégcsoport kiemelt célja, hogy az évtized végére a Jaguar eladásait kizárólag a tisztán elektromos autók tegyék ki, míg a Land Rover esetében ez az arány a tervek szerint hatvan százalék lesz.
A Ford is a napokban határozta el, hogy 2030 után már csak elektromos autót fog árulni Európában. A BMW tervei szerint az évtized végén az eladott személyautóik fele lesz villamosított, ami egyaránt jelent hibrid és teljesen elektromos járműveket is. Azt remélik, ezen ötven százalék kétharmad része tisztán villanyautó lesz, ami az jelentheti, hogy addigra hétmillió hibrid és elektromos BMW és Mini lehet a világ útjain.
A Hyundai 2030-ra félmillió hidrogénhajtású jármű legyártását tervezi, ám szükség esetén akár a hétszázezres igényt is ki tudják majd elégíteni.
A Mercedes-Benz szerint – a BMW-hez hasonlóan – 2030-ra az eladásaiknak ötven százalékát teszik majd ki a teljesen elektromos vagy hibrid gépjárművek. A Nissan az évtized végére minden fontos piacon kizárólag elektromos járműveket tervez kínálni.
A Toyotánál nem remélik, hogy 2030-ra átveszik az uralmat a villanyautók.