Egyre több villanymotort gyárt az Audi Győrben

A rugalmasságot, az átalakulásra való készséget és képességet hangsúlyozták a Audi Hungaria vezetői éves tájékoztatójukon. A világ legnagyobb motorgyárában ezután is évente kétmillió egység készül majd, de közülük egyre több lesz a villanymotor. A járműüzemben kétféle hibridautót is gyártanak, de Győr várja a felkérést a teljesen elektromos autók előállítására is.

2021. 03. 18. 15:30
Gyõr, 2018. július 24. Elektromosmotor-blokk az Audi Hungaria Zrt. új, elektromos motorokat gyártó gyõri üzemcsarnokában, az avatás napján, 2018. július 24-én. MTI Fotó: Krizsán Csaba Fotó: Krizsán Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Nem fogunk több új belsőégésű motort fejleszteni, hanem a már meglévőket igyekszünk az új előírásokhoz igazítani – nyilatkozta Markus Duesmann, az Audi márka vezetője a napokban. Kérdés, hogy mi lesz a sorsa ezután a márka győri motorgyárának, amelyik a legnagyobb a világon, és ahol a legutóbbi időkig évente kétmillió, túlnyomó többségében belsőégésű erőforrás készült. Mindazok, akik erre a kérdésre szerettek volna választ kapni, kissé csalódhattak, ugyanis Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke online beszámolóján csupán azt mondta el, hogy

a cég hatalmas erőfeszítéseket tesz az elektromos motorok gyártására, és a naponta jelenleg kibocsátott e-motorok számát hétszázról hamarosan kétezer-ötszázra emelik.

Ha a teljes évre kivetítjük ezt a mennyiséget, akkor nagyjából félmillió villanymotorról beszélhetünk. Alfons Dintner azt is elmondta, hogy a motorgyár termelési kapacitása évente kétmilliós marad, vagyis – saját kalkulációnk szerint – a nagyságrendileg másfél millió belsőégésű mellett félmillió villanymotor készülhet majd.

A járműgyárban ma is készítenek hibrid autókat – az igen népszerű SUV, a Q3 mild- és plugin-hibrid változatát –, de a munkatársak már arra is felkészültek, hogy teljesen elektromos autókat is előállítsanak. Ezért többen tanulmányúton jártak Zwickauban, ahol a VW elektromos forradalmának zászlóvivői, az ID3 járművek készülnek.

Győr, 2020. április 28.
Összeszerelő sor az Audi Hungaria győri gyárának járműszerelő részlegében. Már készülnek az elektromos autók készítésére
Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Az Audi Hungaria elmúlt évéről elhangzott, hogy a pandémia és más kihívások – mint a chiphiány – ellenére a vállalat stabil pénzügyi eredményekkel zárta 2020-at.

A korlátozások ellenére 1,6 millió motort és 155 ezer autót gyártottak. A motorok száma elmaradt az egy évvel korábbi mennyiségtől, a járműveket azonban sikerült az előzetes terveknek megfelelően kiszállítani annak ellenére, hogy kéthetes időszakra a három műszakból csupán egyet tudtak teljesíteni.

A vállalat éves árbevétele hét és fél milliárd euró volt. Az összberuházás összege a vállalat alapítása óta meghaladja a 11,7 milliárd eurót. A cég 12 ezer munkatársat foglalkoztat. – Az Audi Hungaria továbbra is kulcsszerepet tölt be a magyar gazdaságban és a Volkswagen konszernben egyaránt, és további, jelentős beruházásokat tervezünk – mondta Alfons Dintner. A vezető hangsúlyozta, hogy a győri üzem kiemelkedően rugalmas, képes és hajlandó a gyors változások követésére is. Az átalakulás során sok munkahely megszűnik, de mások keletkeznek, és a cég nem küld el senkit, mindenki megtalálja a neki való területet. A cég az elektromos meghajtások és az Audi Q3 PHEV gyártásával fejleszti képességeit az elektromobilitás területén. Már folynak az előkészületek az elektromos meghajtások következő generációjának (prémium elektromos platform – Premium Platform Electric – PPE) gyártásához, amelyek a jövőben a konszern elektromos modelljeibe épülnek be.

 

A tájékoztatón elhangzott, hogy az elektromos motorok gyártására elkülönítettek egy csarnokot, amelyben két futballpályányi területen hétszáz munkatárs közreműködésével zajlik majd a tevékenység. Knáb Erzsébet, a cég személyügyi vezetője elmondta, hogy a pandémia idején harminc orvossal végzik a szűrést, és ha felhatalmazást kapnak, két hét alatt beoltják mind a 12 ezer alkalmazottjukat.

Borítókép: MTI/Krizsán Csaba

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.