A Germanwatch, a Szövetség a Környezetvédelemért és Természetvédelemért (Bund), illetve a Deutsche Umwelthilfe felszólította a német autógyártókat, így a Volkswagent, a Daimlert és a BMW-t, hogy legkésőbb 2030-ra szüntessék be a belső égésű motorok beszerelését az új járművekbe.
Az értékesítési stop a hibrid járművekre ugyanúgy vonatkozik – jelentették ki a civil zöldek –, mint a szintetikus vagy a biomasszából készült üzemanyagokat felhasználó hajtásokra
– tette közzé az AutomobilWoche.de.
A felhívás válasz arra, hogy a szövetségi közlekedési miniszter, Andreas Scheuer a minap közzétette elképzelését a szintetikus üzemanyagok használatáról, illetve arról, hogy ezek váltsák ki 2035-re a fosszilis eredetű üzemanyagokat. A véleményhez csatlakozott a német gépipari szövetség (VDMA), amely szerint nem a belső égésű motor a probléma, hanem a fosszilis tüzelőanyagok használata. Az autók hatalmas állománya miatt
teljesen világos, érveltek, hogy az elektromos meghajtások mellett szükség van a szintetikus tüzelőanyagokra is. Csakhogy senki sem fog megfelelő finomítókat építeni, és fektet be a technológiák továbbfejlesztésébe, ha azt hallják, hogy 2035 után nem lehet forgalomba hozni ilyen motorokat.
Mint lapunk is beszámolt róla, az Európai Bizottság 2021-ben új és ambiciózus kibocsátáskorlátozást kíván javasolni a járműgyártók számára, az Euro 7-es norma 2025-ben lépne hatályba. Az autóipar attól tart, hogy ez a hagyományos belső égésű motorok használatának a végét fogja jelenteni.

Fotó: Flickr
Miközben a politikusok a fejünk fölött egymással vitáznak, úgy tűnik, hogy az autósok véleményére senki nem kíváncsi. Több európai ország vezetése bejelentette, úgy döntött, hogy meghatározott időpont után a belső égésű motoros autók forgalmazását megtiltja. De, mint kiderült, az állampolgárok többsége elutasítja ezt. Legalábbis a Civey kutatóintézet kérdésére válaszolva
a németek többsége elutasította a benzin- és a dízelautók árusításának a betiltását. Arra a kérdésre, hogy „Mikortól tiltsák meg Németországban a belső égésű motorokkal szerelt autók eladását?” a válaszadók 55 százaléka azt válaszolta, hogy nem szab időhatárt.
Miközben a zöldek azt akarják, hogy 2030-tól csak kipufogógáz-mentes új autókat engedélyezhessenek, a felmérés szerint ezzel a németeknek csupán 22 százaléka értett egyet. Néhány nappal korábban az Allensbach közvélemény-kutató végzett hasonló felmérést, és hajszálra hasonló eredményre jutott. A válaszolók nem tartják kiforrottnak az elektromos autókat, rövid a hatótáv és nem elégséges a töltőhálózat mérete.