Megduplázta profitját a TV2-csoport

– A globális technológiai óriások térnyerése öt-tíz év múlva minden szegmensben nehéz helyzetbe hozhatja a hazai tartalomgyártást – fogalmazott a Világgazdaságnak adott interjújában Vaszily Miklós, a TV2 elnöke.

Forrás: Világgazdaság2021. 04. 16. 13:20
Vaszily Miklós, a TV2 elnöke Forrás: TV2
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Nem váltak be a tavaly tavaszi vészjósló előrejelzések a hirdetési piac összeomlásáról, a 2020-as reklámtorta csak minimális csökkenést mutat az előző évhez képest, az online szegmens pedig öt százalék felett tudott bővülni – mondta el egyebek mellett a Világgazdaságnak adott interjújában Vaszily Miklós. A TV2 elnöke ugyanakkor hangsúlyozta: a reklámbevételek elszipkázása miatt komoly kihívás a globális technológiai óriások térnyerése, ami – ha nem foglalkozunk ezzel – öt-tíz év múlva minden szegmensben nehéz helyzetbe hozhatja a hazai tartalomgyártást.

Vaszily Miklós, a TV2 elnöke a csoport szlovéniai akvizíciója kapcsán: Nem akarunk mindenáron vásárolni, de ha attraktív a lehetőség, élni fogunk vele
Fotó: TV2

Az állami költésekről elmondta: a koronavírussal kapcsolatos lakossági tájékoztatás szükségessége miatt markáns volt az állami jelenlét a hirdetési piacon tavaly, szerinte természetes, hogy az állam masszívan kommunikál a tévén keresztül, hiszen ez az a felület, amelyet mindenki követ. Elmondta: a tévés összhirdetések 64 milliárd forinton zártak, ebből kilencmilliárd kötődik az állami hirdetőkhöz.

A TV2-csoport előző pénzügyi évéről szólva kifejtette: bár még közvetlen zárás előtt állnak, ezért a végső számok nem állnak rendelkezésre, az adózott eredmény várhatóan meghaladja a 3,5 milliárd forintot a 2019-es 1,7 milliárdos eredmény után. – Ebben nagy szerepe volt a tavaly véghez vitt költséghatékonysági intézkedéssorozatnak, illetve annak, hogy restrukturálták a vállalat finanszírozási hátterét – fejtette ki Vaszily Miklós.

A csoport szlovéniai akvizícióáról elmondta: nem akarnak mindenáron vásárolni, de ha felmerül egy vonzó lehetőség, élni fognak vele, az elsődleges célpiacok a szomszédos országok, leginkább a balkáni térség.

Az online sajtó iránti érdeklődéséről is beszélt: miközben a globális cégek jelenléte meghatározó, a magyar tartalomszolgáltatók is erősödnek, de ennek ellenére a hirdetések egyre nagyobb arányban landolnak a nemzetközi szereplőknél, ez pedig gond a hazai szereplőknek, hiszen a szerkesztőségek működését finanszírozni kell. – Egy havi közel ötmillió felhasználót elérő csoportot, mint az Index.hu-t, a Totalcar.hu-t vagy a Femina.hu-t is jegyző Indamedia üzleti hasznosítását izgalmas kérdésnek és komoly szakmai kihívásnak találom egy ilyen környezetben. Azt pedig jó eredménynek, hogy az elmúlt időszakban sikerült megerősíteni az Index.hu pozícióját piacvezető online hírportálként Magyarországon és az üzletileg fenntartható működés irányába elmozdítani – fogalmazott.

Elmondta: nem számított arra, hogy az Index.hu közelében való felbukkanása földinduláshoz vezet, ám elmondása szerint mára nyugalom van a vállalatnál. A Pesti TV elindításával kapcsolatban pedig arról beszélt: kísérletnek tekinti, egy startupnak. – A Pesti TV akkor eredményes, ha új nézőket tud bevonzani akár online is, és nem feltétlenül attól, ha máshonnan vesz el már meglévő nézőket – mondta.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.