– Nem váltak be a tavaly tavaszi vészjósló előrejelzések a hirdetési piac összeomlásáról, a 2020-as reklámtorta csak minimális csökkenést mutat az előző évhez képest, az online szegmens pedig öt százalék felett tudott bővülni – mondta el egyebek mellett a Világgazdaságnak adott interjújában Vaszily Miklós. A TV2 elnöke ugyanakkor hangsúlyozta: a reklámbevételek elszipkázása miatt komoly kihívás a globális technológiai óriások térnyerése, ami – ha nem foglalkozunk ezzel – öt-tíz év múlva minden szegmensben nehéz helyzetbe hozhatja a hazai tartalomgyártást.

Fotó: TV2
Az állami költésekről elmondta: a koronavírussal kapcsolatos lakossági tájékoztatás szükségessége miatt markáns volt az állami jelenlét a hirdetési piacon tavaly, szerinte természetes, hogy az állam masszívan kommunikál a tévén keresztül, hiszen ez az a felület, amelyet mindenki követ. Elmondta: a tévés összhirdetések 64 milliárd forinton zártak, ebből kilencmilliárd kötődik az állami hirdetőkhöz.
A TV2-csoport előző pénzügyi évéről szólva kifejtette: bár még közvetlen zárás előtt állnak, ezért a végső számok nem állnak rendelkezésre, az adózott eredmény várhatóan meghaladja a 3,5 milliárd forintot a 2019-es 1,7 milliárdos eredmény után. – Ebben nagy szerepe volt a tavaly véghez vitt költséghatékonysági intézkedéssorozatnak, illetve annak, hogy restrukturálták a vállalat finanszírozási hátterét – fejtette ki Vaszily Miklós.
A csoport szlovéniai akvizícióáról elmondta: nem akarnak mindenáron vásárolni, de ha felmerül egy vonzó lehetőség, élni fognak vele, az elsődleges célpiacok a szomszédos országok, leginkább a balkáni térség.
Az online sajtó iránti érdeklődéséről is beszélt: miközben a globális cégek jelenléte meghatározó, a magyar tartalomszolgáltatók is erősödnek, de ennek ellenére a hirdetések egyre nagyobb arányban landolnak a nemzetközi szereplőknél, ez pedig gond a hazai szereplőknek, hiszen a szerkesztőségek működését finanszírozni kell. – Egy havi közel ötmillió felhasználót elérő csoportot, mint az Index.hu-t, a Totalcar.hu-t vagy a Femina.hu-t is jegyző Indamedia üzleti hasznosítását izgalmas kérdésnek és komoly szakmai kihívásnak találom egy ilyen környezetben. Azt pedig jó eredménynek, hogy az elmúlt időszakban sikerült megerősíteni az Index.hu pozícióját piacvezető online hírportálként Magyarországon és az üzletileg fenntartható működés irányába elmozdítani – fogalmazott.