Őszre elkészül a Tisza új autópályahídja

Látványos munkák zajlanak az M44-es gyorsforgalmi út Tisza-hídján: most fűzik be azokat a kábeleket, amelyek majd a híd szerkezetét tartják. Az 51 milliárd forintos műtárgyat az év végére átadják a járműforgalomnak.

2021. 04. 13. 16:05
Új tábla is segíti az autósokat a Békéscsaba melletti új turbó körforgalomnál. Forrás: BEOL.HU
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszán, az 556 méter hosszú Tisza-hídon, az egyik leglátványosabb munkafázisnál, a kábelek feszítésénél tartanak a kivtelezők – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő.

A hídpályát tartó ferdekábelek építése és feszítése az a folyamat, mely kivitelezés igazi próbatétele.

A tiszaugi oldalon megkezdődött a legalsó nyergeket kitöltő feszítőkábelek befűzése, és tervező által megadott értékekre megfeszítése. A kábelfűzési és feszítési munkák mellett jelenleg az ártéri hidak vasbeton szegélyeit építik.

Már nyolcvan kilométeren használhatják az autósok az M44-es utat
Fotó: Beol.hu

Az elmúlt hónapokban elkészültek az ártéri hidak és a mederhíd alépítményei, helyükre kerültek az ártéri hidak előregyártott vasbeton hídgerendái, ezeken felül elkészítették a vasbeton pályalemezeket is. A mederhíd építése is ütemesen zajlik. A 44. sz főútról jól láthatóak az ekhós szekérre emlékeztető, boltíves pilonok. Az elmúlt évben

a mederhíd acélszerkezeti egységei a két partról egyre közeledtek egymáshoz, mígnem tavaly novemberben összeért a hídszerkezet a Tisza felett.

A műtárgy építése mellett az útépítési munkák is ütemesen haladnak. A híd környezetében jelenleg az árvízvédelmi töltések korrekciója, valamint a későbbi megközelíthetőségüket biztosító fel- és levezető rámpák kialakítása zajlik.

A kivitelezők célja az, hogy a hídszerkezetet az ősszel átadhassák a közúti forgalomnak. A fejlesztés a NIF beruházásában Duna Aszfalt kivitelezésében készül nettó 51 milliárd forintért.

Az M44-es Tiszától keletre eső szakaszai már elkészültek, legutóbb decemberben adták át a forgalomnak a gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba között elkészült szakaszát 17,6 kilométeren. Ez a rész kapcsolódik a Tiszakürt és Kondoros közötti 62 kilométeres, 2019 októberében átadott szakaszhoz. A két projekt eredményeként Békéscsabáról indulva már mintegy 80 kilométer hosszú, egybefüggő gyorsforgalmi úton érhetik el az autósok a Kecskemétre vezető főutat. Készül a folytatás is, zajlik az előkészítő munka Szentkirály és Lakitelek között. A Kecskemét és Szentkirály közötti szakaszon pedig megkezdődött a területszerzés. Ez a 33 kilométeres szakasz Szentkirályt az M5-ös autópályával köti majd össze. A NIF korábbi közlése szerint a tervek és engedélyek elkészültek, a régészeti munkákra és a területszerzésre a forrás rendelkezésre áll.

Ha elkészül, az M44-es gyorsforgalmi út összesen 110 kilométer hosszú lesz.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.