A magyar divatiparnak stabil alapokat biztosít a szakképzés

Kibővült szakmai partnerségek, presztízsnövelő kampányok és számos rendkívüli nemzetközi megjelenés. A Magyar Divat & Design Ügynökség megalakulása óta biztosít stabil szakmai támogatást az iparági szereplőknek az oktatásfejlesztési programjaival, amelyek perspektívát nyújtanak a divat és design területén tanuló és dolgozó fiataloknak, valamint elősegítik az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében. A sikerrel futó mentorprogramok és rendszeres kreatívipari szakmai párbeszédek mellett az ügynökség idén is kiemelt figyelmet fordít a Divatipari Szakképzésfejlesztés támogatására is.

Magyar Nemzet
2021. 05. 18. 15:05
Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója. Fotó: Adam Szalai
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei év első hónapjaiban magasabb fokozatba kapcsoltak a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) oktatásfejlesztési programjai – áll az MDDÜ közleményében. Az ügynökség öt egyetemi, üzleti és szakmai partnerrel működött együtt, közel negyven divat- és formatervezőnek nyújtott vállalkozásfejlesztési segítséget, a szakképzésfejlesztést szolgáló kerekasztal-beszélgetései során pedig 35 iparági szereplőt és szakértőt szólaltatott meg. Az ügynökség 2018-as megalapítása óta négy fő pillér mentén valósítja meg programjait, ennek egyike az oktatásfejlesztés támogatása. Bár a négy terület egyaránt hangsúlyos, az év első hónapjaiban leginkább az oktatásfejlesztés került előtérbe.

– Megfelelő oktatással, szemléletformáló tevékenységgel képessé válik a hazai divat- és designpiac arra, hogy teljes paradigmaváltáson essen át annak érdekében, hogy valódi gazdasági húzóágazattá válhasson és elismert szerepet foglalhasson el, mind Közép-Európa, mind a globális divat- és designipar szintjén – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója. Hozzátette: hazai és nemzetközi tudástranszfert támogató programok, szakmai fórumok és tematikus események megvalósításával, valamint a vállalkozói tudás fejlesztésével az iparági szakemberek teljes képet kaphatnak a piac működéséről, a szakképzésben és felsőoktatásban résztvevő diákoknak pedig ismét vonzóvá válhatnak az iparágon belüli hiányszakmák.

Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője szerint megfelelő oktatással, szemléletformáló tevékenységgel képessé válik a hazai divat- és designpiac arra, hogy valódi gazdasági húzóágazattá válhasson Fotó: Kurucz Árpád

Az oktatásfejlesztésben fontos célkitűzés a szakmai kapcsolatok és partnerségek folyamatos bővítése mind hazai, mind nemzetközi szinten, melynek köszönhetően az ágazati szereplőknek széles körű tudásbázis és szakmai kapcsolati háló válik elérhetővé, ami hozzásegíti őket a jövőbeli eredményes működéshez.

Ennek jegyében indult el februárban az MDDÜ és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) stratégiai együttműködése, mely során az ügynökség a körforgásos gazdaság témakörével kapcsolódik be az egyetem kurzushetébe és a témát egy KFI-képzéssel is elmélyíti.

A legjobb koncepciót kidolgozó csapatok bekerülnek az ügynökség Young talents programjába, amely szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek az első sikereik megalapozásához.

Ahhoz, hogy a magyar divatipar elismert szerepet foglalhasson el a régióban, stabil alapokra van szükség, amely a szakképzéssel kezdődik.

A Magyar Divat & Design Ügynökség versenyképes életpályamodellek bemutatásával kelti fel a diákok figyelmét az ágazat hiányszakmáira.

Az MDDÜ presztízsnövelő kampányának célja, hogy perspektívát nyújtson a pályaválasztás előtt álló diákoknak. A meglévő partnerek mellett újabb együttműködések is létrejöttek az eredményesség fokozása érdekében, így indult el az OTP Fáy András Alapítvánnyal közös országos pályaorientációs program, amelynek során online kerekasztal-beszélgetések, workshopok és webináriumok is megvalósulnak.

A divat és design területén tanuló fiataloknak készített videós workshop, podcast és egyéb oktatási anyagok hatalmas népszerűségnek örvendenek, már közel 55 ezer megtekintést eredményeztek az MDDÜ hivatalos Youtube-csatornáján.

A fiatalok iparági bevonása érdekében tovább bővült az MDDÜ és a Startup Campus együttműködése is, hiszen idén a harmadik HFDA startup program megvalósítása mellett az ügynökség szakmai partnerként csatlakozott az USA-ból indult háromnapos hétvégi ötletversenyhez, a Techstars Startup Weekendhez, a Divatipari szakképzésfejlesztést támogató programja keretében pedig részt vesz a Startup campus InnoGEN ifjúsági programjában is.

Meggyőző eredményeket hoztak az MDDÜ sikerrel futó mentorprogramjai is. Divat oldalon, az országhatáron túli érvényesülésre koncentráló második nemzetközi mentorprogramban kilenc kivételes magyar márka képviselhette hazánkat a 64. Milano Fashion Weeken, majd a hazai stabilitásra koncentráló második magyar mentorprogram öt tervezőjével kiegészülve szintén megjelentek a márciusi Budapest Central European Fashion Weeken is. A hazai divathéten a 26 magyar tervező mellett számos régiós brand is megjelent. A design divízión szintén sikerrel zárultak a már második alkalommal megvalósult design START és a design SPEED mentorprogramok is. Előbbi a feltörekvő magyar formatervezők stabilitását támogatja, míg utóbbi a már stabil márkák nemzetközi piacra lépését segíti. Mindkét program esetében nívós díjakról, külföldi magazin megjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be a résztvevők. A képzések végeztével egyidejűleg elindult a jelentkezés a következő programokra is, így májusban újabb tíz piacképes, hazai designvállalkozás fejlődését támogatja az MDDÜ.

– Sűrű hónapok állnak az ügynökség mögött, de nagyon büszkék vagyunk az elért eredményekre és hasonló lendülettel folytatjuk a munkát az elkövetkezendő időszakban is. Az oktatásfejlesztés a továbbiakban is kiemelt célunk, amelyet igyekszünk folyamatosan új megoldásokkal bővíteni – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.