Újabb autóút éri el hamarosan az országhatárt

Napokon belül elkészül az M8-as autóút osztrák határhoz közeli része, amely magában foglal egy 575 méter hosszúságú völgyhidat is. Az M8-as Veszprémet elkerülő szakaszán négysávosra bővítik a gyorsforgalmi utat, ami még gyorsabb eljutást ígér nemcsak a veszprémieknek, de a fővárosból a Balaton északi partjára utazóknak is.

2021. 05. 22. 7:30
null
Amikor még csak épült a völgyhíd. Az M8-as az osztrák határtól indul, és Eger térségében éri el az M3-ast Fotó: MTI/Bodnár Boglárka
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Dunántúlt középen átszelő 8-as út kicsit elmaradt a fejlődésben a vele többé-kevésbé párhuzamosan haladó, nagy forgalmú autópályáktól. Az M1-es Bécsbe, az M7-es a Balatonra és az Adriára visz, a 8-as talán kevésbé vonzó célpontokat kínál, bár

a Bakony és a magyar Toszkánaként számon tartott Balaton-felvidék egyre népszerűbb a kirándulók és az ingatlanvásárlók körében is.

A szép fekvés és a hegyes-völgyes táj azonban nem feltétlenül kedvez az autópálya-építésnek, ezért történhetett meg, hogy az M8 kilométerek tucatjain ma is kétsávos, és van, ahol településeken halad át. Az út jelenlegi legnagyobb beruházása is csak részben változtat ezen a helyzeten. Körmend és az osztrák határ között 62 milliárd forintos fejlesztéssel 28,9 kilométeres, új nyomvonalon vezetett, kétszer egy sávos autóút épül. Az építkezést két szakaszra osztották,

a Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó rövidebb, 9,45 kilométeres szakasz az előzetes tervek szerint május végére megépül.

Amikor még csak épült a völgyhíd. Az M8-as az osztrák határtól indul, és Székesfehérvárnál kapcsolódik az M7-eshez
Fotó: MTI/Bodnár Boglárka

A Körmend és Vasszentmihály közötti, 19,4 kilométeres etap az év második felében készülhet el. Bár az M8-as itt is csak kétszer egy sávos, az út elkerüli a települések belterületét, másrészt úgy tervezték meg, hogy négysávosra bővíthessék, ha a forgalom ezt indokolja. Mivel az út átlépi az országhatárt, a sztrádává bővítés az osztrák hatóságok szándékától is függ. A Vasszentmihály–Rábafüzes szakaszon épül Magyarország egyik leghosszabb hídja, az 575 méteres vasszentmihályi völgyhíd. A 11 támaszú műtárgynak 22 méteres pillérei is lesznek azért, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves–Vasszentmihály közötti utat.

Mindeközben jelentős munkálatok zajlanak a 8-as út Veszprémet elkerülő szakaszán is. Mint lapunk is beszámolt róla, a 8-as út Székesfehérvártól indul, egészen pontosan az M7-es egyik lehajtójától, a kétszer két sávos út délről kerüli meg a megyeszékhelyet, és úgy vezet gyorsforgalmi útként Veszprém határáig. A várost elkerülő gyűrű azonban csak kétszer egy sávos, és meglehetősen elhasználódott. Mivel

a gyorsforgalmi utat a budapesti autósok közül sokan választották a Balaton északi partjának a megközelítéséhez,

a gyűrű délkeleti negyede nagyon zsúfolt lett, különösen a nyári hétvégéken. Indokolttá vált tehát a Veszprém déli elkerülő felújítása és bővítése elsőként a Litéri és Füredi csomópontok között. Hamarosan az elkerülő nyugati szakasza is megépül a füredi és a csatári csomópont között – erre halad tovább Körmend felé a 8-as út, Herendig négy sávon – azután arra is kétszer két sávon lehet majd közlekedni.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.