Az ugyan nem várható, hogy autóink az évtized végére úgy repülnek, mint a Jetson családé – népszerű amerikai rajzfilmsorozat a múlt század második felében –, de a szakértők úgy gondolják, hogy bizonyos városokban akkorra már működőképes lesz az autonóm vezetés. A benzinüzemű autók továbbra is velünk maradnak 2030-ig, de lassan visszaszorulnak, mivel az olyan nagy autógyártók, mint a Volvo, a BMW, a VW és mások bejelentették, hogy járműveik 2030-ra teljesen elektromosak lesznek.
Nem tűnik el a kormánykerék
A szakértők szerint – akiket az ABCNews.com szólaltatott meg – önvezető, elektromos, izgalmas új autókra számíthatunk, de a kormánykerék és a pedálok nem tűnnek el. A fiatalok továbbra is kötelesek lesznek vizsgát tenni a közlekedési szabályok ismeretéből – legalábbis Eric Tingwall, a Car and Driver magazin igazgatója szerint. Az autonóm rendszerek magabiztosabbak lesznek, mint manapság.
Bár a változás nagyon gyorsan zajlik az autóiparban, de az önvezetés bevezetésének a ma elképzelt ütemterve túlságosan merész.
(Mint tudjuk, a Tesla Autopilot néven kínálja autóihoz a sofőrsegéd szoftvert, és ebből sok probléma adódott már.) Az újabb rendszerek lehetővé teszik majd a sofőröknek, hogy levegyék a kezüket a kormánykerékről és a szemüket az útról, de csak bizonyos körülmények között – például az autópályán. Mark Wakefield, autóipari elemző azt nyilatkozta a portálnak, hogy alig várja azt a napot, amikor az autók karbantartásra önmaguk jelentkeznek be a szervizbe, vagy odagurulnak a tulajdonosukhoz a bevásárlóközpont sokhektáros parkolójában, ha hívják őket.

Ma még ugyancsak a fantáziánkat kell igénybe vennünk, ha az elektromos autók korlátok nélküli energiaellátásáról beszélünk. A jelenlegi akkumulátortechnológia nem teszi lehetővé, hogy az ilyen gépkocsikat városok közötti, rendszeres használatra vegyék igénybe. Tíz év alatt persze megtörténhet az áttörés:
a gyártók és nagy techcégek hatalmas fejlesztési pénzeket öntenek az úgynevezett nextgen akkucellák kifejlesztésébe.
A cél az, hogy nagyobb legyen a hatótáv, sokkal gyorsabb a töltés, és a cella viselje el sokszor a töltés-merülés ciklust. Ha sikerülne a töltési időt nagyjából tíz percre csökkenteni, akkor sokkal kisebb akku is elég lenne a járművekbe, és nem lennénk rászorulva az éjszakai konnektorra csatlakozáshoz.