Minden kérdésre itt a válasz az Elmű–MVM-váltásról

Szeptember 1-jétől az MVM Next veszi át az egyetemes áramszolgáltatást az Elmű-ÉMÁSZ szolgáltatási területén. A szolgáltatóváltás miatt az érintett, zömében lakossági ügyfelek augusztus 31-i dátummal végszámlát kapnak majd. Az Elmű-ÉMÁSZ arra kéri ügyfeleit, hogy a minél pontosabb elszámolás érdekében augusztusban a megszokott módon adják majd meg mérőállásukat. A szolgáltatóváltás miatt megváltoznak az ügyfélszolgálati elérhetőségek és több fontos változásra is érdemes felkészülni az ügyfeleknek.

Magyar Nemzet
2021. 07. 20. 15:18
null
Okosmérők híján mobilapplikációs okosmegoldás Fotó: Elmű-Émász
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Elmű-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. februárban jelentette be, hogy visszaadja a villamos energia egyetemes szolgáltatási engedélyét. Ezt követően a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) határozatban jelölte ki az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-t a döntően lakossági ügyfelek átvételére. A szeptember 1-jén esedékes szolgáltatóváltás a villamosenergia-ellátást nem érinti, és nem vonatkozik az Elmű-ÉMÁSZ-szal jelenleg is versenypiaci szerződésben álló ügyfelekre.

A szolgáltatóváltás nincs hatással a villamos energia árára sem.

Számlazárás pontosan

A változás velejárója a jelenlegi számlázási és nyilvántartási rendszer pénzügyi és számviteli lezárása. Emiatt az Elmű-ÉMÁSZ minden ügyfélnek 2021. augusztus 31-i zárási dátummal végszámlát készít, amely várhatóan szeptemberben érkezik meg. A lehető legpontosabb elszámolás biztosítása érdekében mindkét cég arra kéri az ügyfeleket, hogy

augusztus 1. és 28. között olvassák le és adják meg mérőállásukat az Elmű-ÉMÁSZ telefonos vagy online ügyfélszolgálatán, illetve az EnergiApp mobilapplikációban.

Aki ezt nem teszi meg, annak a szolgáltató – a jogszabály által biztosított lehetőséggel élve – az utoljára leolvasott vagy korábban diktált mérőállás alapján és a fogyasztási szokásoknak megfelelően, szolgáltatói becsléssel határozza meg a végszámla összegét.

Applikációval egyszerűbb
Fotó: Elmű-Émász

Hasonló lesz az eljárás a háztartási méretű kiserőművet, köztük a napelemes rendszert használó ügyfelek esetében is, azzal a kitétellel, hogy az átálláskor a becsült mérőállást az előző tényfogyasztások alapján állapítják meg.

Fontos tudnivalók a számlafizetésről

Minden számlát annak a szolgáltatónak kell befizetni, amely azt kiállította, és ez érvényes a részletfizetési megállapodásokra is: ha az ügyfél még az Elmű-ÉMÁSZ-szal kötött ilyet, akkor továbbra is oda fizeti a fennmaradó részleteket. De ha lejárt tartozás miatt kikapcsolták a szolgáltatást, a visszakapcsolást már az MVM Nextnél kell intézni azután, hogy rendezte a tartozását az Elmű-ÉMÁSZ felé.

A havi átalányt fizetőknek nincs teendőjük, aki viszont havonta diktálja a villanyóraállását, annak figyelnie kell arra, hogy megváltoznak az ügyfélkapcsolati elérhetőségek. A számlájukat csoportos beszedési megbízással fizetőknek jó hír, hogy a bankok központilag módosítják a kedvezményezettet az új szolgáltatóra, az egyedi átutalást választóknak viszont figyelniük kell, hogy az MVM Nexttől érkező áramszámlák fejlécében lévő új bankszámlaszámra fizessenek. Az előre fizetős mérők feltöltése szeptember 1-jén az éjszakai és a kora reggeli órákban szünetelni fog.

Online számlafizetés

A Simple Pay rendszerben az ismétlődő fizetés jelenlegi beállítása megszűnik, az online bankkártyás fizetés pedig egy másik banki felületen lesz elérhető. Ha valaki eddig elektronikus úton kapta számláit, továbbra is elektronikus formában tudja megtekinteni azokat szeptember 1-jétől az MVM Next online ügyfélszolgálatán, ezzel további teendő nincs.

Az Elmű-ÉMÁSZ által kiállított eddigi számlákat és a közeljövőben érkező végszámlát a jelenlegi online ügyfélszolgálaton lehet elérni és

befizetni.

Mobilapplikáció

Szeptembertől is az Android és iOS platformon egyaránt elérhető MVM Next EnergiApp mobilapplikációt használhatják majd a korábbi Elmű-ÉMÁSZ-ügyfelek az áramügyek intézésére, de az applikáció felületén tájékoztatást kapnak az új verzió frissítéséről, amelyet új alkalmazásként kell letölteniük. Ez már az MVM Next EnergiApp lesz, ami többek között mérőállás rögzítésére és számlafizetésre is használható.

A hálózatos ügyek, például a hibabejelentésénél a földrajzi helyzet lesz meghatározó. Azok, akiknek a felhasználási helye jelenleg az ÉMÁSZ szolgáltatási területén van (vagyis Észak-Magyarországon), az MVM Next EnergiAppban továbbra is használhatják hálózatos regisztrációjukat és intézhetik hálózatos ügyeiket az eddig használt felhasználónevükkel és jelszavukkal.

Több lehetőség is adott az órák leolvasására
Fotó: MTI

Az elműsöknek (Budapesten és Pest megyében) új applikációt kell letölteniük, ami E.On Hálózat néven lesz elérhető és a segítségével rögzíthetik mérőállásukat, értesítést kérhetnek a tervezett áramszünetekről és hibabejelentésre is használhatják. E-számlával, számlaügyintézéssel, időpontfoglalással kapcsolatban ők is az MVM Next EnergiAppot használhatják.

Hálózatüzemeltetés: ELMŰ helyett E.ON, ÉMÁSZ helyett MVM

A villamosenergia-hálózat fenntartója és üzemeltetője Budapesten és Pest megye legnagyobb részén továbbra is az Elmű Hálózati Kft. az E.On Hungária csoport tagja lesz. A cég minden műszaki beavatkozást igénylő feladatot elvégez a jövőben is (mérőórák felszerelése, cseréje, ellenőrzése és szükség szerinti helyszíni leolvasása is). Augusztus elejétől a szerelők már E.On Hálózat márkajelzésű ruházatban végzik munkájukat.

Az ÉMÁSZ Hálózati Kft. jelenlegi szolgáltatási területén, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, illetve Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megye egyes részein – zárási feltételek teljesítését követően – az MVM Émász Áramhálózati Kft. lesz az áramhálózat fenntartója. Az ő munkatársaik pedig MVM Hálózat márkajelzésű uniformisra váltanak szeptembertől.

Ügyfélszolgálati változások

Az ügyfélszolgálati elérhetőségek 2021. augusztus 31-ig változatlanok, azt követően az MVM Nexthez kell fordulni a kérdésekkel, reklamációkkal. Az ügyfélszolgálati irodák helyszíne nem változik, de szeptember 1-jétől azokat más nyitvatartási időben üzemelteti az MVM Next. Az átállás miatt a irodák augusztus 30-án és 31-én zárva tartanak, az online ügyfélszolgálat és a mobilapplikáció pedig augusztus 28. és szeptember 1. reggel 8 között nem lesz elérhető. A villamosenergia-hálózat fenntartójaként az Elmű Hálózati Kft. szeptembertől két ügyfélszolgálati irodát működtet majd Budapesten és Érden.

Védendő fogyasztók

Aki az Elmű-ÉMÁSZ-nál a védendő fogyasztók körébe tartozik, egyelőre nincs teendője, az MVM Next erről értesítést kap, és az ügyfél a továbbiakban is védendő fogyasztó marad. Státusa meghosszabbítását azonban szeptember 1. után már az új szolgáltatónál kell intéznie.

A szolgáltatóváltozással kapcsolatos részletes információkról az Elmű-ÉMÁSZ és az MVM Next közös levélben is értesíti az érintett ügyfeleket, akik bővebb információt kaphatnak az Elmű és az MVM oldalán is.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.