Július 24. volt a legforgalmasabb nap a turizmusban

Az idén eddig 103 milliárd forintot költöttek a magyarok a vendéglátóhelyeken, ami jelentős növekedés az előző évi 87 milliárd forinthoz képest.

Magyar Nemzet
2021. 07. 31. 16:30
Balatonfüred, 2019. augusztus 6. Négytagú hátizsákos turista család pihent meg a Balaton-parton gyalogos túrájuk közben. A vízen tõkésrécék úsznak, azokat nézik, etetgetik. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Jászai Csaba Forrás: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A turizmus újkori történelmében idén július 24-én, szombaton volt a legtöbb belföldi vendég Magyarországon, közel 150 ezer; nagyon megnőtt a belföldi utazási kedv – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a szervezet hivatalos, szombaton közzétett podcastjében.

Guller Zoltán jelezte: az idén eddig 103 milliárd forintot költöttek a magyarok a vendéglátóhelyeken, ami jelentős növekedés az előző évi 87 milliárd forinthoz képest. A júniusi 2,5 millió vendégéjszaka után júliusban nagyjából 5,5-5,8 millió vendégéjszakát tölthettek el a turisták a szálláshelyeken, és az augusztusi foglaltság is már több mint hárommillió éjszaka. Ezek alapján a vezérigazgató szerint jó esély van arra, hogy a belföldi turizmus hihetetlenül erős nyarat könyvelhessen el.

A tavalyi számokhoz képest június-júliusban is növekedést mértek. Idén júliusban ismét rekordot dönthetett a tavalyi után a belföldi turizmus, 17 százalékos növekedést várnak – mondta. Augusztusban is 3,5-4 százalékkal magasabb vendégéjszakaszámot jeleznek előre 2020-hoz képest.

Guller Zoltán szerint az emelkedés a turisztikai ügynökség kampányainak eredménye, mivel az adatok szerint a népszerűsített térségekben, településeken az országos átlagnál nagyságrendileg magasabb bővülést mértek. A leghatékonyabb Tokajban lett a kampány. Budapest és környéke, Szeged és Gyula gyengébben szerepelt, ezt meg fogják vizsgálni – közölte a távirati iroda tudósítása szerint.

A Balatonon és környékén a hétvégéken a tavalyinál alacsonyabb a forgalom, miközben a hétköznapok sokkal inkább megteltek. Az egynapos látogatók száma hétvégén hét százalékkal csökkent, hét közben pedig harminc százalékkal nőtt a mobilcellák információk szerint a Balatonon, ez is jól mutatja az átrendeződést – ismertette. Azt is ki lehet mutatni, hogy minél melegebb van, annál többen és gyorsabban foglalnak szállást, egyre közelebbi időpontra – mondta az MTÜ-vezérigazgató.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.