Újjáélesztik a záhonyi vasúti átrakó körzetet

Évente 100-150 ezer konténer érkezhet keletről a záhonyi vasúti átrakó körzetbe, az ehhez szükséges 150 milliárd forint kormányzati beruházásról szóló döntést jelenleg is tárgyalja a kabinet – hangzott el Záhonyban, ahol több kormánytag és az érdekelt cégek találkoztak.

2021. 07. 04. 7:11
Konténer-átrakó híd-daru a záhonyi logisztikai parkban Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Készülnek azok a tervek és programok, amelyek alapján elkezdődhet a záhonyi vasúti átrakó körzet fejlesztése – közölte a pénzügyminiszter a magyar–ukrán határvárosban. Varga Mihály a beruházással kapcsolatos szakmai megbeszélést követően újságíróknak elmondta,

a kormány két évvel ezelőtt döntött arról, hogy nem mond le Záhonyról és visszaemeli a logisztikai övezetet korábbi pozíciójába,

egyben lehetőséget lát arra, hogy Kínával és Oroszországgal együttműködve jelentős logisztikai fejlesztés valósuljon meg a térségben – írta az MTI. A kabinet meghozta azt a döntést, hogy a záhonyi fejlesztéseket támogatni fogja, ennek az első fázisában vagyunk most, amikor elkészül a fejlesztési program – mondta.

Konténerátrakó híddaru a záhonyi logisztikai parkban
Fotó: Havran Zoltán

Jelenleg is tárgyalnak az első állapotában körülbelül 150 milliárd forint értékű beruházás kormányzati támogatásáról – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a záhonyi beruházással kapcsolatos kérdésre válaszolva. Emlékeztetett, hogy az Ázsia és Európa közötti áruforgalom fontos beruházása lesz

a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal építése, amelynek kivitelezési munkálatai idén ősszel kezdődhetnek el – ismertette Palkovics László. Kifejtette, a pireuszi kikötőből érkező jelentős ázsiai árumennyiség hatékony magyarországi elosztása érdekében létrehozzák a V0-nak elnevezett vasúti gyűrűt is, amely Budapest kikerülésével Záhonyt fogja összekötni Győrön keresztül Ausztriával.

A keleti, azaz az ázsiai vasúti kapcsolat élénkítéséhez szükség van a záhonyi áruátbocsátó képesség növelésére.

A projekt keretében megvalósul a záhonyi átrakó teljes reorganizációja és felújítása, valamint az első kemecsei ipari park beindítása – mondta Horváth László, a MÁV-REC Kft. többségi tulajdonosa, a LAC Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója. Az elmúlt hónapokban

több ezer kínai vállalattal álltak kapcsolatban, amelyek közül hatvan érdeklődik konkrétan a program iránt

– mondta Horváth László, megemlítve, napokon belül megszületik az orosz vasutakkal az a megállapodás, amely biztosítja az áruk Kínából Záhonyba szállítását. Ezzel teljessé válik az a rendszer, amelyet a kormány elképzelésként meghatározott, és amelynek lebonyolításával a CELIZ Konzorciumot (Záhony Logisztikai és Ipari Övezet) megbízta – tette hozzá a cégvezető. A CELIZ a kínai hátterű CECZ Kft.-vel együttműködve, a Kínából az EU-ba irányuló árumennyiség várható növekedése alapján dolgozza ki a záhonyi térség vasútlogisztikai fejlesztésének koncepcióját.

A tervek szerint évente 100-150 ezer konténer kapacitású forgalom érkezhet 2023-tól a magyar–ukrán határátkelőre és az átrakó körzetbe.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.