Van még hova fejlődniük a banki mobilapplikációknak

Egyre-másra jelentik be a hazai bankok az új mobiltelefonos applikációikat. Ennek ellenére kevés az olyan megoldás, amely többet tud egy optimalizált böngészőfelületnél – állítja egy felmérés.

Horváth Éva
2021. 07. 18. 15:51
Ma már szinte minden intézhető mobilon, nem kivétel ez alól a bankolás sem Forrás: PIXABAY
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Talán nem könnyelműség kijelenteni, hogy elvileg ma már szinte mindent el lehetne mobiltelefonról intézni. Ennek ellenére a tíz legnagyobb hazai bank – Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Sberbank, Takarékbank, UniCredit Bank – mobilapplikációit összehasonlítva kijelenthető: 250 szolgáltatási szempontból mindössze három olyan akad, amely mindegyiküknél biztosan elérhető – mutat rá legfrissebb felmérésében a BiztosDöntés.hu. E szolgáltatások az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül.

Ma már szinte minden intézhető mobilon, nem kivétel ez alól a bankolás sem
Fotó: PIXABAY

Az új pénzügyi portál ez alkalommal a szolgáltatások, nem pedig a díjak alapján vizsgálta a hazai bankok mobilalkalmazásait. Nem véletlenül, miután – mint Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu alapítója és szakértője rámutatott – úgy tapasztalják, hogy a legtöbb fiatal ma már a szolgáltatások alapján hasonlítja össze a bankszámlákat. A szakértő szerint ezért ma már

a legtöbb segítséget nem egy árakat összehasonlító kalkulátor adhatja az ügyfeleknek, hanem egy olyan megoldás, amelyik figyelembe veszi a kényelmi funkciókat is.

A hazai banki mobilapplikációk között nagyon kevés olyan szolgáltatást találni, amely általánosnak számít – állapítja meg az összehasonító elemzés. Mobilegyenleget feltölteni például mindössze négy banknál lehet, közlekedési mobil jegyet vásárolni pedig csak kettőnél, és mindösszesen egynél köthetünk utasbiztosítást, ha külföldre utazunk. Továbbá a tízből hat bank elbukott azon, hogy a mobilapplikációja a drága SMS helyett nem képes úgynevezett push üzenetben tájékoztatni ügyfelét a bankszámlára érkező jóváírásokról vagy a bankkártya-tranzakciókról. A bolti mobilfizetéssel ugyanakkor jobban állnak, amely jelenleg az applikációk fejlesztésének egyik fő iránya. A vizsgált tíz hazai nagybank kínálatából már csak négy nem nyújt ilyet az ügyfeleinek, de ebből kettő lehetővé teszi bankkártyái mobilfizetéses használatát az Apple saját fizetési megoldásával.

A vizsgált bankok mintegy felénél lehet sárga és fehér csekket befizetni mobillal anélkül, hogy kimozdulnánk az otthonunkból, de közülük csak kettő olvassa be a csekk QR-kódját az ingyenes bankkártyás befizetéshez. A többinél karakterfelismerésekkel kell bajlódni és a csekkről beolvasott adatok alapján sima átutalásként megy el a befizetett pénz a számláról. Autópálya-matricát is mindössze két banknál vásárolhatunk a mobilappal, ahogy parkolást is csak kettőnél fizethetünk. Ámbár érdekesség, hogy a banki mobilalkalmazások közül a legtöbb szolgáltatást nyújtó app autópályamatrica- és parkolásfizetést is kínál, sárga, valamint fehér csekk befizetése mellett digitálisan eltárolja a hűségkártyákat is, továbbá belföldi mobiltelefon-egyenleg feltöltésére is képes. Mindezt pedig megfejeli a bolti NFC-s érintéses mobilfizetéssel is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.