A szervezet megvizsgálta az ügyet, és 2021. február 8-i határozatában kimondta, a közlekedési vállalat ebben a közbeszerzési eljárásban törvénysértést követett el, ezért pénzbírságot – ötmillió forintot – szabott ki. A Közbeszerzési Döntőbizottság hangsúlyozta, hogy a több mint egy éven át húzódó bírálati szakasz azon túl, hogy a hazai közbeszerzési törvénybe ütközik, ellenkezik az uniós irányelvekkel is, mert se nem gyors, se nem hatékony egy olyan közbeszerzés, ahol ennyit kell várni a döntésre. A BKV Zrt. a Fővárosi Törvényszéken támadta meg ezt a határozatot, de a bíróság elutasította a keresetet, mellyel szemben fellebbezésnek nincs helye.
A Közbeszerzési Döntőbizottság hasonló jogsértő beszerzési gyakorlattal szembesült a BKV Zrt. számos más közbeszerzésénél is. Mint kiderült, a vállalat ezt követően is többször túllépte a szerződéskötés közbeszerzési törvényben foglalt határidejét. A legsúlyosabban akkor sértette meg, amikor azt 777 nappal később zárta le. A dobogó képzeletbeli második helyére a fent említett eset került, a bronzérmes pedig egy 508 napos csúszás lett. További három esetben – 384 nap, 361 nap, 310 nap – is jelentősen túllépte a 30 + 60 napos bírálati határidőt. Ráadásul, ugyanezen okból jelenleg is folyamatban van a társaság ellen egy újabb jogorvoslati eljárás.
(Borítókép: Járművek a Budapesti Közlekedési Vállalat Zártkörűen Működő Részvénytársaság (BKV Zrt.) Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság Trolibusz Divízió telephelyén, a BKV Zrt. kőbányai garázsában, a Zách utcában. Fotó: MTVA/Róka László)