A kormány 25 milliárd forint támogatást nyújtott 82 kilométernyi fővárosi földút aszfaltozására az utóbbi négy évben – hangsúlyozta hétfőn Szatmáry Kristóf. A Miniszterelnökség miniszteri biztosa kiemelte:
a budapesti útépítési program célja, hogy a főváros külső kerületei is élhető infrastruktúrával rendelkezzenek, minden földút kapjon szilárd burkolatot.
A XXII. kerület a program egyik legnagyobb haszonélvezője, közel száz útszakaszt ennek segítségével fejlesztettek – tette hozzá Szatmáry Kristóf.
Németh Zsolt fideszes országgyűlési képviselő felidézte: amikor a Fidesz–KDNP 2017-ben kezdeményezte a programot, még háromszáz kilométernyi földút volt Budapesten. A kormány a 2022-es költségvetésben is garantálja a szükséges forrásokat a munkák folytatásához. A főváros vezetésétől azt kérte, hogy kezelje egyenrangú polgárként a fideszes vezetésű kerületekben élőket. Németh Zsolt megdöbbentőnek nevezte, hogy Karácsony Gergely főpolgármester törölte a nem ellenzéki irányítású önkormányzatok földútjainak fejlesztéseit.
A képviselő arra is rámutatott, hogy Dél-Budán komoly fejlesztésekre lesz szükség, hogy az ottani közlekedés gördülékennyé váljon, miután jelentősen nőtt a kerületi lakosok száma. Csak a főváros és a kerületek közötti együttműködés hozhat eredményt. A partnerségre országos szinten is szükség van, hiszen összetett közlekedésfejlesztési program következik, melynek megvalósítása során utak, autópályák és elkerülő utak épülnek – fűzte hozzá.
Láng Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője pedig arra figyelmeztetett,
miközben a főváros vezetése politikai háborút folytat, a kormány a kerületekkel együttműködve sokmilliárdos programokat valósít meg, hogy folytatódjon az a fejlődés, amely 2010 után jellemezte Budapestet. Karácsony Gergely főpolgármester megvonta a kormánypárti vezetésű kerületek útépítési keretét. A kormány ezért az idei költségvetésben 8,7 milliárd forintot adott az érintetteknek, hogy a fejlesztések folytatódhassanak.
A kormány a hármas metró felújításához 200 milliárd forintot nyújtott, a rakpart fejlesztéséhez pedig közel 60 milliárd forintot tesz hozzá – idézte fel a frakcióvezető. Arra is kitért: miközben felhívják a figyelmet a főváros baloldali vezetésének visszásságaira, nyitottak arra, hogy partnerek legyenek, amikor épkézláb programokhoz kérik az együttműködésüket.
Borítókép: MTI/Bodnár Boglárka