Nem kevesebb, mint háromezer észrevétel érkezett a magyar vasúttársaságok hamarosan életbe lépő új menetrendjéhez. Ha azt vesszük, hogy a MÁV-Start utasai közül mintegy hétszázezren használnak bérletet, vagyis rendszeres használóként lehet véleményük a vonatok járásáról, akkor ez a szám már nem olyan magas. Ha ellenben felidézzük, hogy a hozzászólásra egy minisztériumi háttérintézmény honlapján volt lehetőség, valamint hogy erre kísérleti jelleggel és most először nyílt mód, az érdeklődés meglepően nagynak nevezhető.
A kezdeményezés hátterében az áll, hogy a vasúttársaság, az állam nevében a közszolgáltatásokat megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), valamint annak vasúti szakmai szervezete, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) az éves menetrendtervezési folyamat megújítását irányozta elő a 2021/2022. évi közforgalmú vasúti menetrendeket érintően. Az egyeztetés célja az volt, hogy a rendszeresen vonattal utazók érdemi észrevételei alapján a vasúti szolgáltatási kínálat rugalmasabban igazodjon a valós utazási igényekhez. A menetrendek véleményezésére a KTI hivatalos weboldalán július 2. és július 15. között nyílt mód. A beérkező hozzászólásokat a KTI a vasúttársaság részére továbbította, ahol az észrevételeket menetrendi, technológiai és gazdasági szempontból megvizsgálták.