A módosításoknál az utasok javaslatait is figyelembe vette a MÁV
Közkívánatra elkészült az új menetrend
Jámbor Gyula
2021.11.13. 07:05 2021.11.13. 16:22
Nem kevesebb, mint háromezer észrevétel érkezett a magyar vasúttársaságok hamarosan életbe lépő új menetrendjéhez. Ha azt vesszük, hogy a MÁV-Start utasai közül mintegy hétszázezren használnak bérletet, vagyis rendszeres használóként lehet véleményük a vonatok járásáról, akkor ez a szám már nem olyan magas. Ha ellenben felidézzük, hogy a hozzászólásra egy minisztériumi háttérintézmény honlapján volt lehetőség, valamint hogy erre kísérleti jelleggel és most először nyílt mód, az érdeklődés meglepően nagynak nevezhető.
Az elővárosi vonalakon egyre több helyen korszerű motorvonatokkal közlekedhetnek a menetrend szerint. Fotó: Havran Zoltán
A kezdeményezés hátterében az áll, hogy a vasúttársaság, az állam nevében a közszolgáltatásokat megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), valamint annak vasúti szakmai szervezete, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) az éves menetrendtervezési folyamat megújítását irányozta elő a 2021/2022. évi közforgalmú vasúti menetrendeket érintően. Az egyeztetés célja az volt, hogy a rendszeresen vonattal utazók érdemi észrevételei alapján a vasúti szolgáltatási kínálat rugalmasabban igazodjon a valós utazási igényekhez. A menetrendek véleményezésére a KTI hivatalosweboldalán július 2. és július 15. között nyílt mód. A beérkező hozzászólásokat a KTI a vasúttársaság részére továbbította, ahol az észrevételeket menetrendi, technológiai és gazdasági szempontból megvizsgálták.
Vác és Cegléd után Nagykátára is jár a MÁV-Start emeletes vonata, hétfőn állt forgalomba az első ilyen jármű.
A MÁV-Start tájékoztatása szerint a fontosabb változások között szerepel, hogy a pusztaszabolcsi és a hatvani vonalon végzett pályafelújítások hatására
sűrűbb menetrendet vezet be a vasúttársaság, csökkennek a menetidők.
Ezáltal jelentősen javul Érd, Százhalombatta, Pusztaszabolcs és Dunaújváros vasúti kapcsolata a fővárossal. Csúcsidőben közlekedő gyorsított személyvonatokkal 20 perccel rövidebb lesz a menetidő Budapest és Dunaújváros között. Hatvanból és Gödöllőről Budapestre 15 perccel csökken az eljutási idő reggelenként az új zónázó vonatoknak köszönhetően. Esztergom és Süttő között jelentősen sűrűbb vonatközlekedés fogadja az utasokat: nyolc pár vonat munkanapokon. Hétvégenként Budapest és Tatabánya között félóránként, Tatabánya és Oroszlány között óránként járnak a vonatok. Szombaton és vasárnap hosszabb útvonalon, Rákos és Piliscsaba között közlekednek az S76-os járatok. A G72-es gyorsított vonatok hétvégén is járnak az esztergomi vonalon.
A fentiek mellett
összesen mintegy harminc változást hajtottak végre részben az elővárosi, részben a távolsági közlekedésben.
Akiknek kedvük támadt újabb ötleteket adni a vasúttársaságnak, legközelebb jövő nyáron tehetik meg észrevételeiket a vasúti menetrendek megalkotásához. A hosszabb távú tervek szerint az elektronikus egyeztetést az összetettebb helyközi autóbuszos menetrendekre is kiterjesztik majd. Remélhetően a buszról vonatra – vagy éppen vissza – szállni kívánó, vagyis az átszálló utasok csatlakozási igényeit is figyelembe veszik majd.
Borítókép: Korszerű mozdonyokra cserélik le a régi vontatókat (Fotó: Havran Zoltán)
Hatósági és bírósági eljárás indult az öt hónapos kislány ügyében. A nemrég még eltűntként körözött gyermeket a brit–afgán házaspár visszaadta a gyámhatóságnak.
Az újbudai rendőrgyilkosság esete ismét bebizonyította: az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet bezárása óriási hiba volt a Gyurcsány-kormány részéről.
A Magyar Nemzet közéleti napilap, fejlécén a polgári jelző olvasható, amely értékrendet, irányvonalat, stílust is tükröz. Konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkkal Előfizetés
Segítsen megtervezni egy új állásportált! Ossza meg velünk álláskereséssel kapcsolatos szokásait és tapasztalatait!